Senaste nytt

Kort med självriskeliminering för hyrbil?

Berglund

Medlem
Varför diskuterar man ”hemförsäkring” och ”reseförsäkring” i en tråd som gäller kreditkort? Vare sig hemförsäkring eller dess reseförsäkrings(tillägg) är någon form av kreditkort.
 

Canadien

Medlem
Varför diskuterar man ”hemförsäkring” och ”reseförsäkring” i en tråd som gäller kreditkort? Vare sig hemförsäkring eller dess reseförsäkrings(tillägg) är någon form av kreditkort.

För att marknadsupplysa om att det kanske inte är nödvändigt att jaga ett specifikt kort för detta utan det kanske går att lösa billigare på andra sätt?
 
Varför diskuterar man ”hemförsäkring” och ”reseförsäkring” i en tråd som gäller kreditkort? Vare sig hemförsäkring eller dess reseförsäkrings(tillägg) är någon form av kreditkort.

Menar du verkligen att dununge ser något samband intresset av dessa två ämnen?

Jag anser det som allmännyttig information. Om något är beredd att betala extra pengar för ett kort pga just denna anledning fast dom kanske redan är räckta av sin hemförsäkring...
 

WAR

Medlem
Ni som har använt Norwegiankortet. Gäller detta i deras försäkring?

”Om kostnaden för reparation understiger självrisken ersätter försäkringen i stället reparationskostnaden”
 

Loud

Ny medlem

Jag får återigen kommentera ett något gammalt inlägg, pga att jag blev medlem precis.

Har pratat med Europeiska ERV som reseförsäkringen ligger hos.

Angående regel för självriskeliminering som har ändrats sedan jag skaffade kortet pga just denna sak.
Om jag ej minns helt galet så var dåvarande försäkringsbolag Trygg Hansa.

Det jag diskuterade med ERV var definitionen av en resa.
Om ni är intresserade av vad vi kom fram till så skicka PM. Då det möjligen kan vara negativt för användare av kortet att skriva ut det på ett öppet forum. Villkorsändringar sker ju uppenbarligen.
Better safe then sorry....

ERV-1.PNG
Här är då punkt 2.

ERV-1.PNG ERV-2.PNG
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pedantic

Medlem
Tolkar det som att Santander villkoren som @Loud postade på samma sätt som Amex Platinum:s reseförsäkring med hyrbilsförsäkringen. Man måste betala minst 75% av "resan" med Santander OCH sen 100% av hyrbilen med Santander-kortet. Tänker jag rätt nu? o_O

Edit - Såg nu att under 11.1 står "eller om den försäkrade betalat fordonshyran till 100 % med kortet på resmålet utomlands."

Tolkar det som att hyrbilsförsäkringen gäller om man betalar hyrbilen till 100% med Santander-kortet även om "resan" inte är betald med Santander-kortet. Korrekt? :eek:
 
Last edited:

Loud

Ny medlem
Tolkar det som att Santander villkoren som @Loud postade på samma sätt som Amex Platinum:s reseförsäkring med hyrbilsförsäkringen. Man måste betala minst 75% av "resan" med Santander OCH sen 100% av hyrbilen med Santander-kortet. Tänker jag rätt nu? o_O

Edit - Såg nu att under 11.1 står "eller om den försäkrade betalat fordonshyran till 100 % med kortet på resmålet utomlands."

Tolkar det som att hyrbilsförsäkringen gäller om man betalar hyrbilen till 100% med Santander-kortet även om "resan" inte är betald med Santander-kortet. Korrekt? :eek:

Det är enligt vad jag läser mig till i regeln så att vid hyra av hyrbil utomlands så räcker det att du betalar hyrbilen till 100% med Santander kortet.

Då det står eller istället för och som det bör stå om det kräver både punkt 2 och 100% av kostnaden av hyrbil på resmålet utomlands.

Eller hur tyder ni andra det?

SANT-HIGHLIGHT.PNG

Detta är ändrat sedan okänd tid tillbaks. Tidigare var även inrikes bilhyra täckt om det betalades 100% med kortet, även om det var för exempelvis 4timmar.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

pedantic

Medlem
Det är enligt vad jag läser mig till i regeln så att vid hyra av hyrbil utomlands så räcker det att du betalar hyrbilen till 100% med Santander kortet.

Då det står eller istället för och som det bör stå om det kräver både punkt 2 och 100% av kostnaden av hyrbil på resmålet utomlands.

Eller hur tyder ni andra det?

Det är jag som läser slarvigt. :p Tolkar också det som att "eller"-formuleringen gör att försäkringen gäller vid bilhyra utomlands givet att man betalar 100% av bilhyra med Santander-kortet.
 
Toppen