Senaste nytt

Kort med självriskeliminering för hyrbil?

jimmy_h

Medlem
Jag känner mig tyvärr inte 100% hemma i försäkringsdjungeln och ska hyra bil i USA nästa månad. Bokat bil på Budgets svenska hemsida.
Bilen kommer betalas med COOP Mastercard och jag har dessutom en Folksam hemförsäkring med Resklar. (båda med hyrbilsförsäkring)
Vad behöver jag inte teckna för bilförsäkring (och vad måste jag teckna?) och kan någon vara vänlig och ge ett räkneexempel
 

ekf

Medlem
@jimmy_h Jag har också en bokning hos Budget, i det som ingick (vad jag minns så var det förvalt via svenska sidan) så är CDW och LI det jag tycker är måsten, för att undvika onödiga krångel ifall något händer. Det finns säkert någon mer man borde ta, men jag är blåögd och räknar med att Trygg Hansas hemförsäkring med Resplus löser ut det..
 

Sahlen

Medlem
Jag känner mig tyvärr inte 100% hemma i försäkringsdjungeln och ska hyra bil i USA nästa månad. Bokat bil på Budgets svenska hemsida.
Bilen kommer betalas med COOP Mastercard och jag har dessutom en Folksam hemförsäkring med Resklar. (båda med hyrbilsförsäkring)
Vad behöver jag inte teckna för bilförsäkring (och vad måste jag teckna?) och kan någon vara vänlig och ge ett räkneexempel
Tänk på att COOP kör med fulingen "om skadekostnaden understiger självrisken för hyrbilens försäkring lämnas ingen ersättning".
 

pswe

Medlem
Har nämnt det förr, Santanders kort gäller från skadans första krona och kortet är gratis. Jag har inte hittat någon fallgrop där hittills.
 

Homer

Medlem
Jag känner mig tyvärr inte 100% hemma i försäkringsdjungeln och ska hyra bil i USA nästa månad. Bokat bil på Budgets svenska hemsida.
Bilen kommer betalas med COOP Mastercard och jag har dessutom en Folksam hemförsäkring med Resklar. (båda med hyrbilsförsäkring)
Vad behöver jag inte teckna för bilförsäkring (och vad måste jag teckna?) och kan någon vara vänlig och ge ett räkneexempel

Skilj på försäkring och självrisk, i USA har försäkringarna ingen självrisk (i varje fall inte Budgets).
Resklar:s skydd gäller självrisken.

Bortse från svengelsk översättning och hämta det engelska avtalet från budget.com, troligtvis måste du plocka bort bindestrecken i det svenska/europeiska boknings numret för att få fram det.
Sen ser du här om och vad för försäkring du har protective plans | services | Budget och en förklaring till vad försäkringarna omfattar.
 
Toppen