Senaste nytt

Kort-försäkringar...

agehall

Medlem
Jag har nu varit i kontakt med Entercard och Folksam.

En bonusresa med BA-avios är inte betald till 50% med kortet och därmed gäller inte försäkringen!

Kommentarer?

^^^

Jag fick ett lika förvånande som bra svar från Amex - om man har MR som konverteras till Avios så är det att betrakta som att bonusresan är betald med Amex. Man efterfrågar dock dokumentation på att en överföring/konvertering har skett.

Uselt skulle jag säga. Mao får man se till att ha rejäla reseförsäkringar vid sidan av kortförsäkringarna.
 

Stefan62

Medlem
Uselt skulle jag säga. Mao får man se till att ha rejäla reseförsäkringar vid sidan av kortförsäkringarna.

Tips?

Jag har IF "Stor hem" med res-extra - den har behövts tidigare och det enda "negativa" är att de anser att en poäng-resa inte är betald med mer än skatter och avgifter, men i övrigt är den jämförbar med andra "lösa" rese-försäkringar.
 

agehall

Medlem
Jag har LF och jag vill minnas att de jämnställer poängresor med vanliga resor sist jag kollade, men det är ingen fantastisk försäkring ifall man missar en flight eller liknande.
 

Delayed

Medlem
En bonusresa med BA-avios är inte betald till 50% med kortet och därmed gäller inte försäkringen!

Kommentarer?
Undrar hur de ställer sig om man kan visa på att de resor mm som "genererade" poängen till mer än femtio procent var betalda med kortet. Vore kul att driva frågan även om jag aldrig skulle orka idag. (Annat var det när man pluggade och såg det som en utmaning att hota P-bolag med tingsrätten. :cool:)
 

Nemo

Medlem
@Stefan62 Entercard har hand om BA Visa, är det med dem du tjänat Avios och betalat skatter med? Isåfall borde ersättning utgå. Den "valuta" du betalat med kommer ju från Entercard.
 

sweflyer

Medlem
Jag har nu varit i kontakt med Entercard och Folksam.

En bonusresa med BA-avios är inte betald till 50% med kortet och därmed gäller inte försäkringen!

Jag är inte förvånad. Som jag sa i tråden tidigare, det är inte glasklart. Dock verkar det finnas personer här som fått ersättning ändå igenom att helt enkelt skicka in kvitto på skatter till banken och de har godtagit det. Tycker mig minnas att jag sett det i någon tråd.
 

kristerj

Medlem
Jag har fått ersättning från Folksam/Entercard på en resa som var betald med Avios (endast skatter och avgifter med Entercard). Ingen diskussion om hur mycket som var betalt med kort. Jag undrar hur mycket koll kundtjänst hos Folksam har :)
 
Toppen