Senaste nytt

Kort för poäng hos spelbolag?

Impendill

Medlem
Har skaffat kortet och vill bara konfirmera att det du sa stämde.

Har funderat på att skaffa SJ-Prio också men åker inte mycket med SJ och då blir det inte mycket poäng om man bara använder det för spel iom gränsen på 10 000 kr i månaden. Har SEB hand om fler kort än SJ och SAS som kan vara värda att kolla upp?

Nordic Choice
 

bachelor

Medlem
Hej, är ny på forumet och har en kanske ganska dum fråga. Funderar på att skaffa Mastercard Premium med Eurobonus för mina privata utgifter, då ska man få 15 poäng/100kr. I teorin skulle man ju då kunna göra ett "köp" på något spel/bettingbolag som varken har insättning eller uttagskostnad och låta pengarna gå runt och på så sätt få obegränsat med poäng? Vart tänker jag fel?
 
  • Gilla
Reactions: JNH

lemi

Medlem
Om någon nu tycker detta är en bra idé och sätter det i system är jag ganska övertygad att möjligheten försvinner ganska snart. Det vore att fördärva för alla andra som sköter det på ett sätt det var tänkt. Men visst, det är ju upp till var och en att göra som man vill.
 

pswe

Medlem
Hej, är ny på forumet och har en kanske ganska dum fråga. Funderar på att skaffa Mastercard Premium med Eurobonus för mina privata utgifter, då ska man få 15 poäng/100kr. I teorin skulle man ju då kunna göra ett "köp" på något spel/bettingbolag som varken har insättning eller uttagskostnad och låta pengarna gå runt och på så sätt få obegränsat med poäng? Vart tänker jag fel?
När du tar ut pengar kommer det väl som en utbetalning till samma kort du använde vid insättningen? Om så är fallet blir det minuspoäng precis som om du sätter igång samma system med att reurnera köp på HM eller ICA.
 

Hachans

Medlem
Om någon nu tycker detta är en bra idé och sätter det i system är jag ganska övertygad att möjligheten försvinner ganska snart. Det vore att fördärva för alla andra som sköter det på ett sätt det var tänkt. Men visst, det är ju upp till var och en att göra som man vill.

Det står i villkoren för respektive kort att om de upptäcker aktivitet vars enda syfte är att generera Eurobonuspoäng så kommer de transaktionerna att sluta generera poäng.
 

bachelor

Medlem
Tack!
Om någon nu tycker detta är en bra idé och sätter det i system är jag ganska övertygad att möjligheten försvinner ganska snart. Det vore att fördärva för alla andra som sköter det på ett sätt det var tänkt. Men visst, det är ju upp till var och en att göra som man vill.
Självklart ska jag inte missbruka, ville mer veta om det funkade, och kommer i så fall bara använda det som jag gör med mitt VISA idag, alltså inga onödiga insättningar/uttag

När du tar ut pengar kommer det väl som en utbetalning till samma kort du använde vid insättningen? Om så är fallet blir det minuspoäng precis som om du sätter igång samma system med att reurnera köp på HM eller ICA.
Fast nästan alla bolag erbjuder utbetalningar på olika sätt. Ska testa om det funkar med moneybookers/skrill eller kanske neteller. Annars får det bli banköverföringar.
 

bachelor

Medlem
Är det någon som testat återbetalning från spelbolag till Skrill/Moneybookers eller Neteller? Det borde väl också funka som utbetalningsmetod för att undvika "återbetalning" till kreditkortet.
 
Toppen