Kort för poäng hos spelbolag?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Boomboom, 28 Augusti 2016.

1. Boomboom

Boomboom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har spanat runt efter bra kreditkort som kan användas för att samla in bonusar hos spelbolagen då jag har en del omsättning hos dem. Har dock märkt att många har begränsningar när det kommer till insättningar hos spelbolagen. Någon här som kan tipsa om bra kort för detta ändamål?

2. JNH

JNH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS EuroBonus mastercard funkar att sätta in 10000 i veckan till svenska spel.

Redigering: Kan vara per månad förresten.

Erik M gillar detta.
  3. JohanA

JohanA Medlem

På svenska spel kan du sätta gränsen själv. 10,000 SEK i månaden låter lågt...

4. Morgan

Morgan Medlem

Såväl SJ Prio Mastercard som Coop Medmera Mer funkar.

Dock räknas vinster som betalas tillbaka till kort som negativ spend hos båda, så jag har tyvärr (?) gått back i poäng på mitt Sj prio-kort :)

Gus gillar detta.
  5. Charlie D

Charlie D Medlem

Man måste väl inte utbetala pengar till samma kort som användes vid insättningen? Kan man göra utbetalningar till bankkonton?

6. Morgan

Morgan Medlem

Beror på spelbolag. Principiellt så vill många europeiska spelbolag sätta tillbaka pengarna därifrån de kom för att minimera risk för penningtvätt, åtminstone upp till insatsen, så jobbar t.ex. både Betfair och Smarkets. Hos typ Unibet och Betsson/Nordicbet tror jag man kan köra uttag till bankkonto även om man satt in med kort. Svenska spel tillåter det, de bekräftar din identitet via banken istället.

Personligen är jag inte helt förtjust i att sätta in med kreditkort, rädd att det ska räknas som kontantuttag , använder därför i regel Trustly eller Skandiabankens kort som inte har kredit. Skandiabanken blockar dock rätt ofta insättningar trots att jag har pengar på kortet OCH legitimerar mig med BankId vid transaktionen, inte förstått varför.

7. JNH

JNH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från Svenska spel får du själv välja konto att utbetala till.
    Uttaget räknas som vilket köp som helst, ingen uttagsavgift.
    Med SAS EuroBonus MC är det Max 10000:-/månad till spelsidor.
    WWW.saseurobonusmastercard.se/doc/se/sapi0w-villkor-pm3002-se.pdf Se punkt 4.
    Sen vet jag inte om det tar tvärstopp eller vad som händer om den summan överskrids.

8. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett alternativ är att sälja pengar på sidor som har money transfer, t.ex pokerstars eller 888poker.
    Finns säkerligen fler sidor som erbjuder detta.

Sätt in på dessa sidor (=spend), du skickar sedan pengar till en kompis i klienten som betalar dig via t.ex swish/banköverföring.
    Då slipper man det problem som Morgan tar upp.

9. CLAES OSCARSSON

CLAES OSCARSSON Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Unibet sätter tillbaka vinst till bankkonto.

10. kraken

kraken Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det något spelbolag som tar Amex utan avgift samt uttag till bankkonto?
    Svenskaspel tar bara visa/MC...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!