Senaste nytt

Kort byte i New York

agehall

Medlem
Ja, det kan gå snabbt på EWR om man landar tidigt. Men som vanligt så vet man ju att när man har bråttom kommer ens flight att landa 15 minuter sent och sedan står man efter hundrafjortontusen kineser och andra som tar en timme per person i immigration.
 

nota bene

Medlem
Vincent i Ö-vik brukar ha koll på saker, om det nu var han - men i detta fall uppenbarligen konstig information för en internationell transfer. Du kan ju iofs chansa och sedan hänvisa till detta samtal om du missar connection - de kan ju näppeligen komma undan att de sagt OK till transfern.

Min erfarenhet är att allt under 2h är en riskfaktor i bytesväg från interkontinentalt till inrikes i USA, immigration tar ofta en timme, och säkerhetskontrollen ytterligare 30 min, sedan ska man ut ur plan och ta sig till gate... Har man å andra sidan tur och inte ankommer samtidigt som 6 andra wide body så går det ju smidigare.
 

011430121

Medlem
Vincent i Ö-vik brukar ha koll på
.
Frågade inte om han satt i Ö-vik. Jag är inte orolig, men reagerade själv på att det var så kort tid, om det är snö på ARN och man blir 20 minuter sen, så är det ju kört, men det går ju flera flyg senare mellan EWR-LAS den dagen. Mest orolig för att flygen är fullbokade till LAS för det är värdens största elektronikmässa där, och erfarenheten säger att det bruka vara fullt till och från LAS dessa dagar, därför bokade jag tidigt redan i juni.
 

Hall

Medlem
Det är alldeles för kort tid, du måste byta. Sk_t i vem det är som säger det, spelar ingen roll om du får en garanti på papper med SAS stämpel på. Det kommer ändå vara du som står där och blir sen till konferensen eller i värsta fall får ordna annan transport själv.
 

Totopez

Medlem
Jag har varit med om allt mellan 15 och 90 minuter i kö till immigrations på EWR. Beror mycket på hur många indier det är på JetAirways kärra, om SAS inte hinner före den...

När man reser andra vägen kan man kapa rejält på tiderna, inte bara för att man slipper passkontroll, men också att man kan åka Uniteds airside shuttle och slipper säkerhetskontrollen. Men det hjälper ju inte i det här fallet...
 

011430121

Medlem
Nu har det hänt lite nytt med denna bokning, blev ännu en ny tid 17,25 för ca 1 månad. Upptäckte idag att UA hade en ny insatt avgång 15,35 och ringde SAS och nu är jag bokad på den avgången. Tror dock att sista ordet inte är sagt i denna bokning ännu.
Detta gör att jag kommer i tid till middagen, och slipper dyka upp försent.
 
Toppen