Senaste nytt

Korean Airs vice VD krävde att flygplanet vända tillbaka till terminalen pga dålig service

Voyageur

Medlem
En smärre överreaktion visserligen men slänger man 50.000kr på en halvdygns flygning, bör servicen vara exceptionell i varje millimeter. Sen kan man tycka att pursern borde väl förstått vem som satt på just den platsen och då erbjudit än mer service istället för att slänga en nöt påse ala economy på Vice VD:n i tron "who cares".
 

Pho

Medlem
Samtidigt kan jag inte annat än förundras hur en vice-vd kan ha så dåligt omdöme att den låter resterande 280 passagerare lida för dålig service till den själv i första klass!

Om jag hade suttit på det planet och fått veta orsaken till förseningen hade jag antagligen sagt till mig själv "aldrig mer Korean"....
 

Jacob

Medlem
Läste en kommentar från Reuters om detta och enligt dem tillkallade hon crew chief för att fråga om det var en del av inflight service manual att servera nötter i påse i första klass snarare än i en skål. Då denna person inte kunde svara på detta togs beslutet att återvända till gaten, ett beslut som togs i samråd med kaptenen.

Reuters skriver också att hon, Heather Cho, hade som en del av sitt jobb att se över inflight service och att beslutet inte hade någon påverkan på punktligheten. Planet blev 11 minuter sent till Seoul.
 
Toppen