Korean Air köper 44% av Czech Airlines aktier

Diskussion i 'Skyteam' startad av Dr. Miles, 29 April 2013.

1. I 4:e april 2013, tecknade Korean Air avtal med Czech Airlines (CSA) och har beslutat att köpa 44% av CSA:s aktier i andra kvartal av 2013.

Radio Prague - Korean Air gets minority stake in Czech Airlines

Korean Air acquires a share of Europe - TravelDailyNews

Korean Air och Czech Airlines kör codeshare mellan Seoul och Prag. 4 flygningar i veckan av Korean Air, 2 flygningar i veckan av Czech Airlines.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innebär detta att flygbolaget blir helt privatägt, då Etihad nyligen köpte sig en andel?

3. Tänkte precis på samma sak som Jonas C. Antingen det, eller så säljer även Etihad sina aktier (som de nyss köpt). Bra för det tjeckiska bolaget iaf.

4. SK1989

SK1989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var hittar ni att Etihad har andel i CSA? Enligt finacial Times: The government, which holds a 96 per cent stake in the carrier,.. De har iaf ganska omfattande codeshare avtal med Etihad..

5. Du har helt rätt! Konstigt, min första tanke var precis den som Jonas C skrev... Samma procentsats också.. Undrar om det bara är ett rykte som florerat på ett forum? När jag googlar hittar jag bara att de inlett code share, och det var ett tag sedan...

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Klippan

Klippan Medlem

Bara jag som tycker att den gör sig väldigt snygg i OKs färger? Riktigt läcker alltså, nästan så man spontanbokar en tur till Seoul

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!