Korean Air öppnar världens första tax-free butik i luften!

Diskussion i 'Skyteam' startad av Jacob, 21 April 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Trött på att stressa igenom överfulla tax-free butiker på flygplatsen innan avgång?
    Nu finns det en lösning på detta! Korean Air har tagit beslut om att öppna världens första tax-free butik i luften på sin Airbus A380.

Butiken kommer ligga på nedervåningen, längst bak i kabinen, med en yta på 11,9 kvadratmeter, vilket motsvarar 13 ekonomi klass säten.

Butiken kommer bestå av fem "enheter", varav en enhet ska användas för reklam. Varje enhet klarar av att hålla 30 kg av produkter.
    Sortimentet kommer huvudsakligen bestå av kosmetika och parfymer samt en mindre mängd alkohol.

1 juni räknar Korean Air att börja flyga med sin första Airbus A380 mellan Seoul, Tokyo och Hong Kong.

Jag är minst sagt sugen på att sticka mot Korea i sommar för att testa lite "inflight shopping"... :cool:

2. Jag ser fram emot bildreportage från tax free butiken på 10.000 meters höjd!

3. Jacob

Jacob Medlem

4. Jacob

Jacob Medlem

Igår 24 maj var det invigning av Korean Airs första Airbus A380. Följdaktligen var det ocks invigning av världens första tax-free butik i luften.

Ser väldigt bra ut!

Se bilderna här!
    Korean Air A380 launch event

5. De har uppgraderat säterna på alla deras meduim-/longhaul flygplan.
    Korean Air completes long-haul upgrade

Jag ser fram emot att prova deras flyg.
    Synd att de har så många black-out dagar för bonusresor.

6. KE börjar att köra deras A380 på Seoul Incheon – Paris CDG rutt mellan 26 sep och 29 okt 2011, 3 gånger i veckan.

Det blir på måndagar, onsdagar och fredagar för båda riktningar.

7. Jacob

Jacob Medlem

Vill minnas att jag läste att invigningsflygningen (den första reguljära) är runt 17-18 juni någongång, Seoul/Incheon-Tokyo/Narita.

Ser i alla fall ut som A380 kommer användas 1-2 gånger dagligen till Hong Kong samt en gång dagligen till Tokyo.

8. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
  9. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vem i detta forum blir först att handla i KE taxfreebutik?

10. Jacob

Jacob Medlem

Jag hade hoppats det skulle bli jag eftersom jag ändå skulle flyga Hong Kong-Seoul som Korean Air använder A380 med på en daglig rotation, men de hade så dumma tider och gick inte riktigt ihop på något sätt.

Så tävlingen är fortfarande öppen... :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!