Senaste nytt

Koppla kreditkort till Eurobonus, Diners club eller Mastercard?

Jag har DC och MC men har inte behov av fler kort som jag ser det. Jag ser dock ett behov av fler poäng och därför kanske ett nytt kreditkort skulle vara något.

Blir det inte väldigt begränsad köpgräns på korten om man har flera? Jag antar att kreditkortsbolagen kollar på vad man har för årsinkomst och att de ser vad jag redan har för beviljade gränser från DC och MC. Hur funkar det här? Behöver jag bry mig?


när jag sökte AMEX och blev nekad så fick jag förklaringen att jag hade för många UC förfrågningar under en 12 mån period.

Enligt hon jag snackade med på AMEX har dom gränsen 3 UC kredit förfrågningar/12 mån period.

Vet dock ej om SEB som har MC korten men dom delar kreditavd med DINERS och där kan det vara samma sak men det borde ju vara lätt att ringa och kolla om.

dock så har jag aldrig hört att dom skulle sänka krediten på grund av för många kort/kreditbelopp.
 

PYRZ

Medlem
Är det ngn som har lyckats få Amex EB årsavgiften borttagen? Jag har ett "vanligt" Amex guld sedan 5-6 år tillbaka och har aldrig betalat årsavgift, eftersom jag är en "en bra kund" enligt Amex kundservice.

Skulle kunna tänka mig ett Amex EB kort och säga upp mitt vanliga Amex Guld och skaffa Amex EB, då Amex EB ger 20poäng för 100SEK medan Amex guld via membership reward kan konvertera 100SEK till 10poäng.
 

Alx

Medlem
AMEX EB är alltid gratis om du redan har ett Guld eller högre. Bara att anmäla dig, men avsluta inte ditt nuvarande för då kostar det 1000kr om året!
 
AMEX EB är alltid gratis om du redan har ett Guld eller högre. Bara att anmäla dig, men avsluta inte ditt nuvarande för då kostar det 1000kr om året!

hur lyckas man med detta ??

Jag hade guld innan jag fick mitt amex kombi kort och har Pandion men jag får pröjsa årsavgift i alla fall.
 
hur lyckas man med detta ??

Jag hade guld innan jag fick mitt amex kombi kort och har Pandion men jag får pröjsa årsavgift i alla fall.


såhär står det på SAS hemsida..

SAS EuroBonus American Express® Card
• Inköp för 100:- ger 20 EuroBonus Extrapoäng
• 6 000 Extrapoäng i startpremie
• 50% poängrabatt på en bonusresa om du handlar för 150 000:-
under ett kalenderår
• Ingen årsavgift 1:a året, därefter 1000:-/år


http://www.sas.se/sv/eurobonus/tjana-poang/kombinerat-kort/
 

Alx

Medlem
hur lyckas man med detta ??

Jag hade guld innan jag fick mitt amex kombi kort och har Pandion men jag får pröjsa årsavgift i alla fall.

Man ringer till AMEX och påtalar att man redan betalar en årsavgift och således inte ska betala för två. Det var de som uppmärksammade mig på detta när jag beklagade mig över att först betala årsavgift för mitt dåvarande Platinum samt sedan en avgift för SAS EB. De sa direkt att det inte ska debiteras någon årsavgift för SAS EB eftersom det blir som ett extrakort till det ordinarie. Tydligen har de haft lite problem med att systemen ändå debiterar detta. Ring i så fall och påtala detta så tar de bort avgiften direkt. :)

För övrigt kan alla svenskar vara supernöjda över att AMEX Sverige är så hjälpsamma och trevliga. Jag är nu bosatt i utlandet och tvingad att tillhöra Storbritanniens AMEX avdelning. U.K. är verkligen ett U-land med noll känsla för kundservice! Jag trodde Centurion skulle vara ett rejält lyft från det svenska Platinumkortet och en serviceupplevelse utöver det normala... Agenternas intelligensnivå och behandlingen man får i U.K. motsvarar ungefär den man möter i Sibyllakön kl 3 på en lördagsnatt!
 
Man ringer till AMEX och påtalar att man redan betalar en årsavgift och således inte ska betala för två. Det var de som uppmärksammade mig på detta när jag beklagade mig över att först betala årsavgift för mitt dåvarande Platinum samt sedan en avgift för SAS EB. De sa direkt att det inte ska debiteras någon årsavgift för SAS EB eftersom det blir som ett extrakort till det ordinarie. Tydligen har de haft lite problem med att systemen ändå debiterar detta. Ring i så fall och påtala detta så tar de bort avgiften direkt. :)

För övrigt kan alla svenskar vara supernöjda över att AMEX Sverige är så hjälpsamma och trevliga. Jag är nu bosatt i utlandet och tvingad att tillhöra Storbritanniens AMEX avdelning. U.K. är verkligen ett U-land med noll känsla för kundservice! Jag trodde Centurion skulle vara ett rejält lyft från det svenska Platinumkortet och en serviceupplevelse utöver det normala... Agenternas intelligensnivå och behandlingen man får i U.K. motsvarar ungefär den man möter i Sibyllakön kl 3 på en lördagsnatt!


Hahahahha sibylla kön..hahahah..
 

PYRZ

Medlem
Man ringer till AMEX och påtalar att man redan betalar en årsavgift och således inte ska betala för två. Det var de som uppmärksammade mig på detta när jag beklagade mig över att först betala årsavgift för mitt dåvarande Platinum samt sedan en avgift för SAS EB. De sa direkt att det inte ska debiteras någon årsavgift för SAS EB eftersom det blir som ett extrakort till det ordinarie. Tydligen har de haft lite problem med att systemen ändå debiterar detta. Ring i så fall och påtala detta så tar de bort avgiften direkt. :)

Men jag betalar ju ingen årsavgift för mitt vanliga guldkort från AMEX. Men jag ska nog ringa de och kolla igen. Som du påpekar alx, så är AMEX kundservice riktigt bra. I Sverige iaf :)
 

Henke

Medlem
Jag har en fråga som kanske redan är besvarad men som jag inte hittar svar på.
Om man har ett SAS EuroBonus Diners Club kort, kommer man in Gratis på de lounger som listas eller måste man betala för varje besök i en lounge?
Tacksam för svar.
 
Toppen