Senaste nytt

Koppla en resa till Skywards Emirates

Mankan

Medlem
Hej
Är på g att köpa en biljett med Emirates och den är ca 500kr billigare om jag köper den via supersavertravel än om jag köper den via Emirates hemsida. På supersavers bokningssida kan man välja "Lägg till Bonuskort / Frequent Flyer" men Emirates finns inte som val. Om jag köper biljetten via supersaver hur parar jag ihop den med mitt skywards nummer?

Kan man själv göra det på något sätt via Emirates hemsida? Någon som vet?
 

agehall

Medlem
Du borde kunna plocka upp bokningen på emirates hemsida och lägga till ditt bonuskort, men jag skulle nog rekommendera dig att faktiskt köpa resan direkt av emirates. 500kr är inte speciellt mycket och om det blir något som helst strul så är det alltid sämre att ha en resebyrå med i bilden.
 

Mankan

Medlem
Du borde kunna plocka upp bokningen på emirates hemsida och lägga till ditt bonuskort, men jag skulle nog rekommendera dig att faktiskt köpa resan direkt av emirates. 500kr är inte speciellt mycket och om det blir något som helst strul så är det alltid sämre att ha en resebyrå med i bilden.

Ok det kanske är så att det finns fördelar med att man köpt den direkt. Hade det varit 200-300kr hade jag inte tvekat men när det var ca 500kr känner jag att det kanske är dumt att betala förmycket.
 

agehall

Medlem
Om allt funkar perfekt så är det ingen större skillnad. Men om något strular, så är det lätt så att du blir hänvisad till att prata med din resebyrå istället för att få allt löst direkt av flygbolaget.

Det finns ju också ganska färska exempel på hur resebyråer ställt till det för folk som bokat biljetter med Thai till Bangkok och när det sedan skett ändringar så sköts det minst sagt osnyggt.

Jag tycker inte 500kr är värt den risken på en resa som troligen kostar 10x det.
 

Mankan

Medlem
Om allt funkar perfekt så är det ingen större skillnad. Men om något strular, så är det lätt så att du blir hänvisad till att prata med din resebyrå istället för att få allt löst direkt av flygbolaget.

Det finns ju också ganska färska exempel på hur resebyråer ställt till det för folk som bokat biljetter med Thai till Bangkok och när det sedan skett ändringar så sköts det minst sagt osnyggt.

Jag tycker inte 500kr är värt den risken på en resa som troligen kostar 10x det.
Japp det fick bli köp direkt
 
Toppen