Konvertera hotellpoäng till Avios med 25% bonus

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av khybner, 1 Maj 2015.

1. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick nedanstående mail för en stund sedan:

Now’s a great time to make your hotel stays more rewarding by converting your hotel loyalty points to Avios.

Exchange your points and we’ll give you a bonus of up to 25% extra Avios.* For more information, click the ‘Convert to Avios’ button below.

Tyvärr bara 10% från SPG.

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    American Airlines körde väl en liknande kampanj i höstas, men jag kommer inte ihåg hur det såg ut med SPG. British Airways's kampanj kommer väl en till två gånger per år och jag hör ju till den kategorin som gillar att konvertera hotellpoäng till miles, så jag gillar dessa kampanjer skarpt. I synnerhet som det nyss ramlade in en drös poäng från Marriott's megabonus. Detta är väl ett tips till dom som åtminstone har guld på Marriott och kan påverka de Megabonuserbjudanade man får, se till att dra hem poängen och dra sedan nytta av British Airways's, eller American Airlines's kampanjer med 25% knoverteringsbonus. Under förutsättning att ni har som primärt mål att göra om hotellpoängen till miles.

3. Swisser

Swisser Medlem

Vilken är anledningen till att de bara ger 10% på SPG konverteringar?

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min gissning. Skulle möjligen kunna bero på att Starwood lägger på 25% bonus när man konverterar 20 000 p, eller mer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!