Senaste nytt

Kontantrabatt kontra värdet av olika korts bonussystem

Valley

Medlem
Har fått för mig att värdet av vissa kontantrabatter, som på t ex, mitt drivmedel, är värt mer än att köra ex. vis Ax-kortet eller dylikt och tillgodoräkna mig bonuspoäng.

Tar jag drivmedel som exempel så har jag ett avtal där jag har kring 3.500 i rabatt/år på mitt bensinkort.
Skulle jag köra Ax ger det kring 50 000 MR. Skulle jag ha någonting kopplat till E B-kontot skulle det väl motsvara en 10 000 poäng.

Totalt - om jag skulle slanta med kort istället för faktura - borde jag dubbla ovan utan större problem och för övriga kostnader finns inga rabatter involverade, utan där borde det allt vara bättre att köra kortbetalning.

Men tänker jag rätt ?
 
Om du når 150tkr på Amex och har poäng sedan tidigare är ju 2-4-1 vouchern värd mycket, om det funnits tillgänglighet i SAS Business Class longhaul...
 

Valley

Medlem
Men då måste jag konvertera till ett EB-Ax va ?

Är kanske ingen dum idé trots allt. Tror inte jag kommer ha några problem att nå dit. Kör man kalenderår eller ?
 

rob74

Medlem
Spenden räknas kalenderårsvis. Och när du får din 2-4-1-voucher så gäller den i 12 månader från utskriftsdatum. Så om du får vouchern i maj så är det samma datum i maj året därpå som är deadline för att ha gjort resan. "Du måste därför boka och resa inom denna period" säger reglerna.
 
Toppen