Kontantrabatt kontra värdet av olika korts bonussystem

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Valley, 21 April 2013.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har fått för mig att värdet av vissa kontantrabatter, som på t ex, mitt drivmedel, är värt mer än att köra ex. vis Ax-kortet eller dylikt och tillgodoräkna mig bonuspoäng.

Tar jag drivmedel som exempel så har jag ett avtal där jag har kring 3.500 i rabatt/år på mitt bensinkort.
    Skulle jag köra Ax ger det kring 50 000 MR. Skulle jag ha någonting kopplat till E B-kontot skulle det väl motsvara en 10 000 poäng.

Totalt - om jag skulle slanta med kort istället för faktura - borde jag dubbla ovan utan större problem och för övriga kostnader finns inga rabatter involverade, utan där borde det allt vara bättre att köra kortbetalning.

Men tänker jag rätt ?

2. Om du når 150tkr på Amex och har poäng sedan tidigare är ju 2-4-1 vouchern värd mycket, om det funnits tillgänglighet i SAS Business Class longhaul...

3. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men då måste jag konvertera till ett EuroBonus-Ax va ?

Är kanske ingen dum idé trots allt. Tror inte jag kommer ha några problem att nå dit. Kör man kalenderår eller ?

4. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spenden räknas kalenderårsvis. Och när du får din 2-4-1-voucher så gäller den i 12 månader från utskriftsdatum. Så om du får vouchern i maj så är det samma datum i maj året därpå som är deadline för att ha gjort resan. "Du måste därför boka och resa inom denna period" säger reglerna.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!