Senaste nytt

Kontaktlösa betalningar nu på SAS-AMEX

osgood

Medlem
Tycker nog att det fungerar tillfredställande med andra kort. Vet inte om jag någonsin har upplevt problem på något ställe över huvudtaget. För mig känns det som det är just Amex som strular.
SAS Mastercard Premium fungerar i stort sett överallt för mig, medan Amex aldrig funkar. Så i detta fall skyller jag också på Amex.
 

Bankiren

Medlem
Det har aldrig fungerat för mig, och har aldrig bemödat mig att fråga AmEx heller. Men nu kom svaret, verkar inte ha varit aktiverat tidigare...

Och Apple Pay lovar man ska komma under våren.
 

Attachments

  • A1A73009-A7A4-494B-A704-9553BD9916C7.png
    A1A73009-A7A4-494B-A704-9553BD9916C7.png
    163,5 KB · Visningar: 390

ekf

Medlem
Och Apple Pay lovar man ska komma under våren.
Vad har du för källa på det? Jag ser inget av det i ingressen som nämner ICA och klickar jag vidare till ”artikeln” så är det en gammal text från häromåret när de började rulla ut NFC-kort...
 

Bankiren

Medlem
Lovar? Jag kan bara läsa ordet målsättningen. För mig är det en stor skillnad mot lovar.

Nåväl, nu släpper vi det här om mitt ordval.

Ett företag skriver inte så på sin hemsida om det inte är väldigt nära ett beslut, så jag tolkar det som väldigt säkert i alla fall. Du får bilda din egna uppfattning såklart.
 

mha321

Medlem
Det har funkat för mig också på ICA, men inte på något annat ställe...
Samma här. Har testat om på några andra efter att de gick ut med nyheten om ica, men hittills inte hittat något mer ställe där det funkar.

Däremot funkar det utmärkt i utlandet så det är väl de stora svenska inlösarna som ligger efter. När något med kortbetalning fungerar bättre i Norge, så är det illa..
 

Bankiren

Medlem
Samma här. Har testat om på några andra efter att de gick ut med nyheten om ica, men hittills inte hittat något mer ställe där det funkar.

Däremot funkar det utmärkt i utlandet så det är väl de stora svenska inlösarna som ligger efter. När något med kortbetalning fungerar bättre i Norge, så är det illa..

På min arbetsplats i Danmark fungerar det inte heller. :(
 
Toppen