Senaste nytt

Kontakt e-mail till Stockholmskontoret?

palmen

Moderator
Det är väl solklart, om man erbjudits en flight med kort transfer, men frivilligt väljer en med längre transittid så kan man ju inte vänta sig någon ytterligare kompensation/hotellnatt för det? Dra det till en extrem, jag vill ha 172h transittid, så ge mig 7 dygn på hotell.
I detta fall så är ju flighten som erbjuds tidigare/senare än bokad avgång från destinationen, inte från doha. Det borde vara tiden i doha mellan fighterna som avgör, inte om det finns tidigare/senare flighter till doha.
 

Sofia

Medlem
Det hela började med att QR ställde in en avgång, dvs inget som jag alls kan påverka. Ordinarie avgångstid: 10.45, transfertid i Doha: 45 minuter.
De nya avgångstider som erbjuds: 02.00 eller 20.45. Jag väljer 20.45 då det passar mitt schema bäst.
Jag har tidigare haft dessa diskussioner med QR och då har det varit kortaste möjliga stopp i Doha efter att inkommande flight landat, dvs avgångstid från "origin" har varit HELT oväsentligt. Säg att det skulle finnas en transittid på 55 minuter men jag väljer en annan på 10 timmar. Då ska jag självklart inte ha rätt till hotell. På vägen till Singapore väljer jag att ha 15 h transittid för att träffa vänner.
Att flygbolaget erbjuder mig en sämre avgångstid, som gör att jag kommer hem senare än planerat, när jag inte gjort fel, tycker jag ger mig rätt till hotell.
Antingen ber de mig att korta av min resa, eller att göra den längre, för att passa deras schema. Känns inte ok när man betalar för C, imho


@palmen Tack
 

Dr. Miles

Expert
Inget vidare. Dom verkar inte haja grejen alls. Hade JAG valt ett längre stop, inga problem, nu vill dom tvinga mig att välja en annan avgång från destinationen...
Ska dock gå dit och snacka med dom när jag landar i Doha imorrn, eller på eftermiddan/kvällen, och se vad de har att säga. Håll tummarna!
Med tanke på några i den här tråden hade svårighet att förstå din poäng, även på svenska, tror jag att det kan bli tufft att få dem förstå din poäng...
 

NyfikenGrau

Medlem
Sånt här är bland det tristaste som finns när man reser, råkat ut för det ganska nyligen med Aegean, "jo vi tänkte att vi tar ditt finplanerade tvåtimmars byte på eftermiddagen och gör om det till två gristidsflyg med jättelång transfertid istället, det blir väl bra, vi tar dig ju fortfarande från A till B? Du har dessutom möjlighet att välja själv om du vill missa en dag på destinationen eller komma hem för sent!" :rolleyes:
 

NyfikenGrau

Medlem
Precis, valde den lösningen i mitt fall, tog ett direktfulflyg istället då det inte fanns några bra avgångar kvar längre till rimligt pris...vilket brukar vara fallet i dessa lägen.
 
Toppen