Senaste nytt

Konstig information

ante_77

Medlem
Dep time är block off och det står tydligt på alla biljetter i världen att man ska var vid gate xx minuter innan departure. Vill bara belysa att alla branscher har problem ibland men att just transportindustrin är väldigt utsatt så fort det sker någonting;)
I en domstolsförhandling, ej i Sverige, så skickade min advokat en biträdande jurist i avslutande förhandling och denne var inte alls påläst i fallet. För egen del visste jag inte just där var jag skulle klaga och utfallet blev kanske fel.
En tandläkare i Sverige satte fel datum på en fel veckodag så jag kom en dag för sent men fick betala dubbelt.
Shit happens sådant är det ju:)
Hoppas att Du förstår den ironiska sidan för det blir ibland fel vad det än rör sig för i alla branscher.

Mvh

Ja, men det är ju som att få tandläkartiden inställd "för han är inte här".
Eller som sagt få flighten försenad för att klockan är för mycket.
 

Airbuspilot

Medlem
Jurister och tandläkare m.fl i hela världen tar bra betalt (även vi piloter) även om dom inte infinner sig på plats enligt avtalad tid. Det har säkert vi alla varit med om på BC. ;)
Om en flygvärdinna saknas under minimum crew eller en pilot försovit sig så får det stora konsekvenser. Om jag kommer till tandläkaren i tid, no problem, men man brukar ju få vänta +15 min iaf. Lika med jurister och hantverkare och doktorer. Vi är alla servicemänniskor oavsett arbete.
Det är så jag menar, varför skall alltid transportsektorn dissas. Jo, det vet vi alla.

Mvh
 
Jurister och tandläkare m.fl i hela världen tar bra betalt (även vi piloter) även om dom inte infinner sig på plats enligt avtalad tid. Det har säkert vi alla varit med om på BC. ;)
Om en flygvärdinna saknas under minimum crew eller en pilot försovit sig så får det stora konsekvenser. Om jag kommer till tandläkaren i tid, no problem, men man brukar ju få vänta +15 min iaf. Lika med jurister och hantverkare och doktorer. Vi är alla servicemänniskor oavsett arbete.
Det är så jag menar, varför skall alltid transportsektorn dissas. Jo, det vet vi alla.

Mvh
Så du tycker inte att folk dissar hantverkare, advokater, sjukvård, lapplisor, äldreomsorg, poliser, konsulter, finansvalpar, politiker, säkerhetspersonal och gatepersonal på flygplatser? Really? :D

Ja jag vet det är skitjobbigt, alla bara tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig :p
 

Airbuspilot

Medlem
Så du tycker inte att folk dissar hantverkare, advokater, sjukvård, lapplisor, äldreomsorg, poliser, konsulter, finansvalpar, politiker, säkerhetspersonal och gatepersonal på flygplatser? Really? :D

Ja jag vet det är skitjobbigt, alla bara tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig :p

Jurister och tandläkare m.fl skrev jag väl?


Mvh
 

Airbuspilot

Medlem
Så du tycker inte att folk dissar hantverkare, advokater, sjukvård, lapplisor, äldreomsorg, poliser, konsulter, finansvalpar, politiker, säkerhetspersonal och gatepersonal på flygplatser? Really? :D

Ja jag vet det är skitjobbigt, alla bara tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig :p

Du har ju inte läst vad jag skrivit;) det står m.fl. I mitt inlägg.

I skrift kan det bli fel ibland, med all respekt.
Med dumheter, som jag uppfattar det mot mig så lämnar jag BC.

Mvh
 

Johan Hbg

Medlem
Sista flighten UME-ARN på söndagskvällar (SK26 avg 22.50) har jag fler gånger varit med om blivit försenad pga sent inkommande besättning från London - eller som gatepersonalen meddelande en gång "Försenat pga dimma i London" som dock efter en stund förklarades med att piloterna kom från en flygning ToR London som blivit kraftigt försenad.
Men man undrar ju hur SAS planering ser ut då man gör ett sådant schema för piloterna ?
Hur skulle de planerat istället tänker du?
 
Toppen