Senaste nytt

Konstig bokning till Thailand

Ziplock

Medlem
Fick precis kalla fötter..... Jag har bokat med Lufthansa Stockholm-Bangkok 4 oktober och återresa 20 januari, dvs. långt över de visumfria 30 dagarna. Dessutom har jag en bokning Bangkok-Arlanda med Norwegian 9 oktober och Arlanda-Bangkok 26 december.

Jag kommer alltså i praktiken stanna i Thailand två omgångar var och en under 30 dagar. Men, det vet ju inte Lufthansa och låter mig inte checka in online, pga inget visum.

Kommer jag kunna checka in i disk genom att visa min Norwegian-bokning för 9 oktober, eller har jag brutit mot någon regel genom att boka så här?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ziplock

Medlem
Ja, en utskriven bokning kommer jag kunna visa upp.

Tack för snabbt svar - nu blir det enklare att somna i kväll.
 

lillemannen

Medlem
Inga problem. Jag har åkt med enkelresor till BKK med BA & LOT ett flertal gånger. Ibland kan du behöva visa upp en returbiljett i immigrationen i Thailand.
 

Ziplock

Medlem
Tyvärr problem. Incheckningspersonalen lyckades inte fixa ett boardingcard FRA- BKK, trots många försök och tillkallande av manager. Inga problem med mina dokument, men med LHs datasystem.

Nu har jag alltså inget boardingcard till FRA-BKK och bara 1:05 byte i Frankfurt. Alla tips som kan öka mina chanser att hinna med är välkomna.
 

agehall

Medlem
Bara att gå förbi valfri transferdesk på FRA. Du har inte jättegott om tid, men du borde passera någon på vägen tycker jag.
 

Ziplock

Medlem
Hoppas bara att personalen i FRA har möjligheter i datorsystemet som inte Sverige har.

Vad är mina rättigheter? Kan LH cancellera min resa och luta sig mot någon regel om att jag är ansvarig för visum?
 

agehall

Medlem
Vad är mina rättigheter?
Börja med att se hur det går så kan vi tala om vad du har för rättigheter ifall något går snett. Just nu är det ju bara hypotetiska frågor.

Kan Lufthansa cancellera min resa och luta sig mot någon regel om att jag är ansvarig för visum?
Inte avboka, men de kan neka dig ombordstigning ifall du inte uppfyller kraven för att komma in i landet du ska till. Det är ju dock inte aktuellt här.
 
Toppen