Senaste nytt

Konsten att trimma sin partner

Det vore nog lite bökigt. Jag tycker dock att vi andra kan respektera de av övriga användare som av en eller annan anledning väljer att inte avslöja eget och/eller partners kön.
Jag hoppas ingen kände sig kränkt... Det är väl dock tveksamt ;).

Tycker dock hen i sådana lägen är fel. Antingen fortsätta med partner, eller kanske vederbörande (ett ord som funnits betydligt längre än hen och betyder samma sak).
 
Jag hoppas ingen kände sig kränkt... Det är väl dock tveksamt ;).

Tycker dock hen i sådana lägen är fel. Antingen fortsätta med partner, eller kanske vederbörande (ett ord som funnits betydligt längre än hen och betyder samma sak).
Det kan säkert vara bekvämt att använda "hen" som komplement till andra könsneutrala termer som "vederbörande" (som må vara gammalt och vedertaget) och "partnern" etc. Jag är personligen inte överförtjust i "hen" men reagerar på att man ens bryr sig om att anmärka på att någon på ett relativt subtilt sätt flikar in det i alldagligt språkbruk.
 
Min sambo har fattat alla abrovinklar med Amex Elit, Coop MMM och SAS MC.
Men hen har eget Clarion kort som används vid hotell bokningar och de möjliga poängen kommer jag inte åt....:confused:
 

swadabe

Medlem
Det måste vara jobbigt att inte veta huruvida din partner är en man eller kvinna ;).

Jag vet det, såklart. Jag är bara inte intresserad av att ni ska veta varken mitt eller min partners kön då de är irrelevanta för de flesta diskussioner om flygresor, kreditkort och poängintjäning. Det borde rimligen ni inte heller vara särskilt intresserade av. I det läget är "hen" ett utomordentligt passande ord, direkt utbytbart där annars "han" eller "hon" används, till skillnad från andra omskrivningar och ord som är antingen längre, mer formella, eller kräver andra meningsuppbyggnader.

Det vore nog lite bökigt. Jag tycker dock att vi andra kan respektera de av övriga användare som av en eller annan anledning väljer att inte avslöja eget och/eller partners kön.

Precis, tack.

Om nu folk kunde sluta kommentera ordval och sabba tråden. Starta gärna en off topic-diskussion om ni är intresserade av att diskutera "hens" vara eller icke vara. End of discussion hoppas jag. :)
 

swadabe

Medlem
Visa henne eurobonusshoppen!
Det gick min fru loss på:)

Kanske vore nåt.. dock finns ju då risken att det görs inköp i "onödan". Tanken är, iaf för oss och jag tror de flesta, att få poäng på allt som vi skulle handlat ändå.. ekonomiskt negativt att få fler poäng till kostnaden av onödiga saker =)
 

Impendill

Medlem
Kanske vore nåt.. dock finns ju då risken att det görs inköp i "onödan". Tanken är, iaf för oss och jag tror de flesta, att få poäng på allt som vi skulle handlat ändå.. ekonomiskt negativt att få fler poäng till kostnaden av onödiga saker =)

Jag menar spend-shoppen.
Då insåg min fru plötsligt hur viktigt det var att tjäna ihop nya poäng:)
 
Sverige 2016. Vad ens partner har för kön och vilket pronomen den benäms med är helt ointressant. Vilket kreditkort denne använder och hur många EB den drar in/månad är betydligt mer intressant :D
 

swadabe

Medlem
Jag menar spend-shoppen.
Då insåg min fru plötsligt hur viktigt det var att tjäna ihop nya poäng:)

Ah, du menar så.. intriguing! Men då gäller det att hitta en ratio där spenden inte blir negativ så att säga.. till syvende och sist är det ju ändå (oftast) flygresor man vill ha dem till =)
 

Impendill

Medlem
Ah, du menar så.. intriguing! Men då gäller det att hitta en ratio där spenden inte blir negativ så att säga.. till syvende och sist är det ju ändå (oftast) flygresor man vill ha dem till =)

Ja!

Min fru är väl för bortskämd med just det i nuläget. Awardsen imponerar inte längre på henne
 
Toppen