Jag trodde att ComHem hade den värsta sortens kundservice fram tills jag flyttade till Malta och kom i kontakt med Melita!! Jag har deras största TV paket, största bredbandspaket samt mobilabonnemang hos de. Kort och gott allt man kan ha.
Melita är experter på bortförklaringar till varför saker aldrig fungerar samt att reta upp sina kunder till hjärtinfarkts/hjärnblödningsnivåer. Deras svar på SAMTLIGA fel redan innan de ens har förstått vad felet är, brukar vara: "the problem is on your side" alt. "the problem is from abroad".... Därmed tolkar Melita problemet som löst och frågar om de kan hjälpa till med något mer?!!! När man väl lyckats överbevisa de om att problemet visst ligger hos de och att man vill att de löser detta omgående brukar de istället boka in en teknisk support dagen efter någon gång mellan 8-17. På Malta förväntas nämligen frun i huset vara hemma på dagarna.
Kompensation för att man inte får det man betalar för kan man glömma direkt... Inte ens avdrag på räkningen "day-by-day"... Även här har de betydligt fler bortförklaringar än lösningar...
Melita är experter på bortförklaringar till varför saker aldrig fungerar samt att reta upp sina kunder till hjärtinfarkts/hjärnblödningsnivåer. Deras svar på SAMTLIGA fel redan innan de ens har förstått vad felet är, brukar vara: "the problem is on your side" alt. "the problem is from abroad".... Därmed tolkar Melita problemet som löst och frågar om de kan hjälpa till med något mer?!!! När man väl lyckats överbevisa de om att problemet visst ligger hos de och att man vill att de löser detta omgående brukar de istället boka in en teknisk support dagen efter någon gång mellan 8-17. På Malta förväntas nämligen frun i huset vara hemma på dagarna.
Kompensation för att man inte får det man betalar för kan man glömma direkt... Inte ens avdrag på räkningen "day-by-day"... Även här har de betydligt fler bortförklaringar än lösningar...