Senaste nytt

Konsten att reta upp en kund

Alx

Medlem
Jag trodde att ComHem hade den värsta sortens kundservice fram tills jag flyttade till Malta och kom i kontakt med Melita!! Jag har deras största TV paket, största bredbandspaket samt mobilabonnemang hos de. Kort och gott allt man kan ha.

Melita är experter på bortförklaringar till varför saker aldrig fungerar samt att reta upp sina kunder till hjärtinfarkts/hjärnblödningsnivåer. Deras svar på SAMTLIGA fel redan innan de ens har förstått vad felet är, brukar vara: "the problem is on your side" alt. "the problem is from abroad".... Därmed tolkar Melita problemet som löst och frågar om de kan hjälpa till med något mer?!!! När man väl lyckats överbevisa de om att problemet visst ligger hos de och att man vill att de löser detta omgående brukar de istället boka in en teknisk support dagen efter någon gång mellan 8-17. På Malta förväntas nämligen frun i huset vara hemma på dagarna.

Kompensation för att man inte får det man betalar för kan man glömma direkt... Inte ens avdrag på räkningen "day-by-day"... Även här har de betydligt fler bortförklaringar än lösningar...
 

nilsson

Medlem
Eller som mjukvarukändisen Joel Spolsky sa i sin blog om "core business" och outsourcing.

Joel Spolsky skrev:
If you're a pharmaceutical company, write software for drug research, but don't write your own accounting package. If you're a web accounting service, write your own accounting package, but don't try to create your own magazine ads. If you have customers, never outsource customer service.
 
Kompensation för att man inte får det man betalar för kan man glömma direkt... Inte ens avdrag på räkningen "day-by-day"... Även här har de betydligt fler bortförklaringar än lösningar...
Tack! Jag har glömt att ringa Verizon och få kredit för 2 veckors myrkrig på tv. Nu gör jag det genast.

Har haft endast erfarenhet av Boxer, enda som retade upp mig var krypteringskortsavgift var 6:e månad. Ren bondfångeri men billigare alternativ finns inte, tyvärr.
 

rob74

Medlem
Fy 17!
Det är när jag läser om sådana här mardrömmar som jag är glad över att jag håller mig till DVD-filmer och kollar vad jag behöver på SVT Play.
 

Ubbe

Medlem
Well, det är nog inte bara ComHem som är jobbiga. Har Canal Digital idag via parabol för att jag ville slippa Boxer men det har varit inte varit så lyckat byte. Det finns mycket att berätta men det värsta är nog själva HD boxen. Boxen är den sämsta "produkten" jag har haft hela mitt liv i alla kategorier och då har jag ägt en SAAB 9-3, NEC 606 från 3, haft comhem osv. När jag ringde och klagade jag på att boxen hänger varje dag blev jag idiot förklarad av "agenten" då han berättade att detta berodde på signalstyrkan. Han sa också att han kunde skicka en tekniker för att rikta om min parabol för att få rätt signalstyrka och självklart skulle jag betala för det (även om det var Canal digitals installatör hade monterat min parabol). Självklart gav jag mig inte och sa att jag inte ville bli idiot förklarad och då la han på luren, bara sådär.. Long story short, tyvärr verkar inte Canal Digital ha ngn känsla alls för vad "SERVICE" är... Vad är sannolikheten att jag kommer att fortsätta med dem när bindningstiden går ut?

Köp en Dreambox istället. Hade en själv när jag hade gården +3000 kanaler utan större problem. Tror aldrig jag hann att zappa igenom alla...
 

Svenska73

Medlem
När jag såg din titel så tänkte jag för mig själv att det måste gälla Comhem. Fnissade sedan när jag läste inlägget:) det enda som har fungerar för mig när jag har varit så illa tvungen att vara deras "kund" har varit att Googla fram deras VD och PR chefs email adress. Då blev jag uppringd 20 mins efter mitt mail och det löste allt...
 

agehall

Medlem
Skönt att fler känner igen sig i min situation.

Någon dag kanske jag ska ta och skriva om när de anklagade mig för att ha skickat spam och stängde av mitt bredband i 2 veckor utan att producera något som helst bevis.
 

Henry

Medlem
Jag trodde att ComHem hade den värsta sortens kundservice fram tills jag flyttade till Malta och kom i kontakt med Melita!! Jag har deras största TV paket, största bredbandspaket samt mobilabonnemang hos de. Kort och gott allt man kan ha.

Melita är experter på bortförklaringar till varför saker aldrig fungerar samt att reta upp sina kunder till hjärtinfarkts/hjärnblödningsnivåer. Deras svar på SAMTLIGA fel redan innan de ens har förstått vad felet är, brukar vara: "the problem is on your side" alt. "the problem is from abroad".... Därmed tolkar Melita problemet som löst och frågar om de kan hjälpa till med något mer?!!! När man väl lyckats överbevisa de om att problemet visst ligger hos de och att man vill att de löser detta omgående brukar de istället boka in en teknisk support dagen efter någon gång mellan 8-17. På Malta förväntas nämligen frun i huset vara hemma på dagarna.

Kompensation för att man inte får det man betalar för kan man glömma direkt... Inte ens avdrag på räkningen "day-by-day"... Även här har de betydligt fler bortförklaringar än lösningar...

"Mela, there's nothing we can do". Malta är ett land där service knappt existerar och Melita är inget undantag. Spelar ingen roll om man sitter på en svindyr företagslina och företagets arbete stoppas är det söndag så är det bara att glömma en tekniker, till exempel.
 
Toppen