Senaste nytt

Konsten att äta kycklingspett i loungen

sembl

Medlem
Med hjälp av kniv och gaffel brukar det oftast fungera med ett längsgående snitt för att därefter lyfta ut pinnen.

Det hade varit mitt förslag med, så äter jag majskolvar tex. Ställ upp majskolven, spettet. Skär ett snitt uppifrån och ner. Plocka bort pinnen och ät med kniv och gaffel.

På majskolven så måste man göra några fler snitt så att majsen hamnar i tallriken. Avnjutes sedan med en gaffel.
 

Lallarn

Medlem
Till er kniv- och gaffelfantaster; hur ska man behändligt kunna utföra denna manöver på en tallrik som nätt vilar på ens buk? När jag försöker mig på ett sådant konststycke slutar det oftast med att tallriken glider av och landar face down på byxorna och ner i fåtöljen.

Problematiken är inte att äta kycklingspett i sig om man har rätt utrustning, utan att äta det snyggt när man sitter i en fåtölj och är tillbakalutad (läs: bekväm).
 

JensE

Medlem
Det hade varit mitt förslag med, så äter jag majskolvar tex. Ställ upp majskolven, spettet. Skär ett snitt uppifrån och ner. Plocka bort pinnen och ät med kniv och gaffel.

På majskolven så måste man göra några fler snitt så att majsen hamnar i tallriken. Avnjutes sedan med en gaffel.
Så äter jag majskolvar också och blev utskrattad av min amerikanska flickvän och familj.
Dom tyckte det var skitroligt hur jag åt en majskolv.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Brukar undvika dessa spett... känner igen situationen ..!. men, om de är tillräckligt små så brukar jag, i förekommande fall, ta med en liten assiett, en servett eller två och en gaffel. Tar med servetten tag i spettet och drar av bitarna ned på assietten och kan sedan i lugn och ro glufsa i mig bitarna utan kladd .... förhoppningsvis. :)
 

sembl

Medlem
Så äter jag majskolvar också och blev utskrattad av min amerikanska flickvän och familj.
Dom tyckte det var skitroligt hur jag åt en majskolv.

Jag tycker att jag blir utskrattad här i sthlm när jag gör så på middagar. Speciellt under sommaren när det grillas majskolvar och man är den enda som inte har problem med majs som fastnar mellan tänderna.
 

jumbooze

Medlem
Jag ser fram emot att prova kycklingspett i TPR i Singapore. men där är de av mindre storlek så jag tror problemet blir mindre...
 
Toppen