Senaste nytt

Konferensförfrågan - Hotellkedjor verkar ha för mycket att göra, eller ?

Valley

Medlem
Inför höstkonferensen i Jönköping använde jag mig för första gången av 3 kedjors egna webformulär samt ett antal fristående herrgårdsalternativ.
Normalt brukar jag kontakta hotellen direkt, men med dylik lösning klämde man tämligen många olika hotell i en enda smäll.

Herrgårdar = omgående svar, även fast man inte hade plats.
Kedjor - Enbart Choice svarade direkt - De 2 andra har ännu efter 2 veckor inte hört av.

Är man så fullbelagda och upptagna att man inte ens hinner med att skicka ett enkelt svar ?
Kan det ta 1 minut att logga in i systemet för att kolla beläggningen på begärt datum och ytterligare någon minut att skicka ett svar till den mailadress jag lämnat ?

Vad är era erfarenheter ?
 

mha321

Medlem
Exakt samma erfarenheter. Har visserligen inte bokat i sverige på länge, men runt om Europa.

Använder man sig av formulären verkar framförallt de stora kedjorna vara usla på det. Direktkontakt med sales brukar vara bättre. Ibland idé att antingen gå in och fråga i receptionen, eller ringa dit, för att få direktkontakt till någon på rätt avdelning.

När man väl kommit fram till en personlig kontakt där brukar de stora kedjorna ganska snabbt ta igen det de förlorade med bra service och tjänster.
 

mha321

Medlem
Kan tillägga att det i de flesta fall inte rört sig om att de varit fullbokade, när man väl kommit fram någon annan väg. Någon gång har det säkert varit det också, men då tycker jag nästan det är vanligare att man får ett svar som säger det.
 
Jag jobbar med sälj och all typ utav inkommande förfrågningar för en kedja. Vi har som standard att ge ett svar inom 4 timmar.
2 veckor är aldrig ok!
Får jag fråga vilka hotellkedjor du fortfarande inte fått svar utav?
 
Toppen