Konferens i jobbet

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Robin Nilsson, 11 Maj 2016.

1. Robin Nilsson

Robin Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag planerar en konferensresa med jobbet i september där vi är 14 personer som skall till Seattle.
    Jag ställde idag frågan till vår resebyrå för att se vad de skulle ta för 14 pers i ekonomi och priset landade på cirka 6800:- per person med Lufthansa, av nyfikenhet kollade jag själv upp biljetter och hittade samma biljetter för cirka 5400:- per person.
    Tar resebyråerna såpass bra marginal eller har vi en kass resebyrå?

När ni andra bokar för gruppresor har ni då några tips?

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är du säker på att det är samma biljetter? Om resebyrån bokar som gruppresa så kan det vara förmånligare villkor för om- och avbokning jämfört med om man bokar en vanlig turistbiljett.

3. mha321

mha321 Medlem

En gruppbokning brukar väl ofta t.ex. ge möjlighet att ändra vilka som är med på bokningen kort före avgång även om det är en oflexibel biljett. Det kan ju vara värt en hel del, när det är en lite större grupp.

4. Robin Nilsson

Robin Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, jag får kolla upp detta. Misstänkte att det var något så de kan vara en förklaring.

5. mcleif

mcleif Medlem

Hvor mange billetter har du søgt på selv? Der kan godt have været mellem 1-9 ledige pladser til kr. 5.400,-, da du selv søgte, mens dit rejsebureau har fået 14 pladser til kr. 6.800,-.

Som andre skriver kan der være stor forskel på alm. economy-pris og gruppepris. Alm. economy kan være fuldt restriktiv (ingen ændring/refundering) mens en gruppebillet kan være fuldt flexibel og tillade ændring af navne. Det kan være den ekstra pris værd, da en gruppe ofte vil have behov for fleksibilitet til at kunne skifte navn på en deltager eller ombooke til andre afgange.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!