Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

taxvalp

Medlem
Stad: Köpenhamn
Hotell: Scandic Front
Problem: Tvättställets avlopp fungerade inte under vistelse två nätter
Kompensation: En frinatt på valfritt Scandic.
Klagomål framfört: Ja, vid händelse.
Kompensation föreslagen av: Front office manager i efterhand.
Kompenserades av: Se ovan.
 

taxvalp

Medlem
Stad: London
Hotell: Waldorf Hilton
Problem: En rad småproblem under en vistelse 2X4 nätter. Ingen fjärrkontroll, ingen hårtork, dåligt städat, personal som inte pratade engelska, en rad missförstånd. Vi har bott där flera gånger tidigare och kände inte alls igen oss. Vi skrev ett långt mejl med kommentarer (även positiva) men hörde inget på drygt en vecka så vi lade ut det på Tripadvisor också. Då fick vi snabbt svar och de var lite besvikna att vi hade postat där...
Kompensation: 25 procents rabatt nästa vistelse och uppgradering till rum med lounge-tillgång (som vi redan har som HHD...)
Klagomål framfört: Via mejl efteråt. De brukar fråga nästan lite för ofta under vistelsen hur man har det men det här gången frågade de inte alls vilket var en del av kommentaren från oss.
Kompensation föreslagen av: Front office manager
Kompenserades av: Se ovan.
 

mha321

Medlem
Lånar tråden för en intressant notis.

Under 2016 har jag tjänat mer poäng till Starwood Preferred Guest i form av kompensation för att de gjort något fel (antingen något riktigt dåligt vid själv vistelsen, eller att de helt enkelt glömt posta poäng som de ska) än vad jag faktiskt har tjänat in på hotellstays. (Och folk säger att starwood är bra?! Får verkligen hoppas det blir bättre som Platinum (via Marriott) under 2017...)

Med andra ord, det kan definitivt vara värt att påpeka för hotellen när de gör något dåligt...
 

Protein48

Medlem
Stad: Sundsvall
Hotell: Elite Hotell Knaust
Problem: Hissdörrar ur funktion på fjärde våningen (vår våning), vilket resulterade i att vi blev tvungna att bära på barnvagnen för en mycket smal och otymplig trappa varje gång vi skulle till rummet (fullt på övriga våningar). När jag tog upp detta med hotellchefen visade det sig att det var hon, efter att ha fått fel information från sin personal om att det ej bodde några på fjärde våningen med vagn, som fattade beslut om att inte ringa in hissjour under helgen.
Kompensation: Gratis frukost för 2 personer på valfritt Elite.
Klagomål framfört: Ja, via mail efter hemkomst.
Kompensation föreslagen av: Hotellchefen.
Kompenserades av: Hotellchefen, vilken var ytterst ledsen för sitt felaktiga beslut om hissjour.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
Stad: Sundsvall
Hotell: Elite Hotell Knaust
Problem: Hissdörrar ur funktion på fjärde våningen (vår våning), vilket resulterade i att vi blev tvungna att bära på barnvagnen för en mycket smal och otymplig trappa varje gång vi skulle till rummet (fullt på övriga våningar). När jag tog upp detta med hotellchefen visade det sig att det var hon, efter att ha fått fel information från sin personal om att det ej bodde några på fjärde våningen med vagn, som fattade beslut om att inte ringa in hissjour under helgen.
Kompensation: Gratis frukost för 2 personer på valfritt Elite.
Klagomål framfört: Ja, via mail efter hemkomst.
Kompensation föreslagen av: Hotellchefen.
Kompenserades av: Hotellchefen, vilken var ytterst ledsen för sitt felaktiga beslut om hissjour.
Otroligt snål kompensation måste jag säga.
 
Toppen