Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Impendill

Medlem
Stad: Munchen
Hotell: Hilton Munich City
Problem: Se inlägg ovan
Kompensation: A complimentary (1) night stay in a standard room at a Hilton of your choice
Klagomål framfört: ja, efter hemkomst.
Kompensation föreslagen av: Hilton via email.

Kommer eventuellt till användning inför kommande resa till Nya Zeeland i vinter. Ska välja ut hotellet noga för jag antar att det gäller på vilket Hilton som helst oavsett prisklass.
 
Påtalade ingenting till dem under vistelsen. Vad anser ni? Är det värt att framföra? Som HHD förväntar man ju sig faktiskt något utöver det vanliga.
Varför inte påtala det under själva vistelsen? Det är ju väldigt svårt för hotellet att göra rätt om du inte säger något när du är där. Att hålla inne med kritiken och sen klaga när man kommit hem låter ju lite som att man vill ha poäng eller frinätter på ett enkelt sätt.
 

Impendill

Medlem
Varför inte påtala det under själva vistelsen? Det är ju väldigt svårt för hotellet att göra rätt om du inte säger något när du är där. Att hålla inne med kritiken och sen klaga när man kommit hem låter ju lite som att man vill ha poäng eller frinätter på ett enkelt sätt.

För att jag hittade denna tråden först efter hemkomsten och när jag såg att folk klagade på det ena och andra väcktes min tanke om att formulera ett mail till dem om saker jag inte var riktigt nöjd med. Att en hiss tex inte fungerade hade jag aldrig kommit på att klaga på under vistelsen om jag inte läst denna tråd.

Hade det varit bättre att inte klaga så att hotellet inte fick reda på vad de kan förbättra om det så skedde i efterhand?

På vilket sätt vore det enklare att i efterhand klaga? Det tar ju bara mer tid än att klaga på plats.
Du resonerar på ett intressant sätt:)
 
För att jag hittade denna tråden först efter hemkomsten och när jag såg att folk klagade på det ena och andra väcktes min tanke om att formulera ett mail till dem om saker jag inte var riktigt nöjd med. Att en hiss tex inte fungerade hade jag aldrig kommit på att klaga på under vistelsen om jag inte läst denna tråd.

Hade det varit bättre att inte klaga så att hotellet inte fick reda på vad de kan förbättra om det så skedde i efterhand?

På vilket sätt vore det enklare att i efterhand klaga? Det tar ju bara mer tid än att klaga på plats.
Du resonerar på ett intressant sätt:)
Klagar man i efterhand så har ju hotellet ingen chans att rätta till sina misstag. Så ett av få sätt att kompensera dig är med poäng eller frinätter. Klagar du på hotellet när problemet uppstår så har ju dels hotellet en chans att rätta till problemet, samt kan kompensera dig med andra medel än poäng, såsom en drink i baren, gratis frukost etc.

En reflektion (inte riktad till dig) är att det känns som klagandet ökar och ökar här. Allt skall klagas på, inte för att företagen skall bli bättre utan för att man skall få kompensation.
 

Impendill

Medlem
Klagar man i efterhand så har ju hotellet ingen chans att rätta till sina misstag. Så ett av få sätt att kompensera dig är med poäng eller frinätter. Klagar du på hotellet när problemet uppstår så har ju dels hotellet en chans att rätta till problemet, samt kan kompensera dig med andra medel än poäng, såsom en drink i baren, gratis frukost etc.

En reflektion (inte riktad till dig) är att det känns som klagandet ökar och ökar här. Allt skall klagas på, inte för att företagen skall bli bättre utan för att man skall få kompensation.

HUR kan de inte rätta till det i efterhand? Med ventilation som är sönder, en toalett som står och rinner, internetuppkoppling som är dålig; Går det bara att rätta till om man klagar på plats? Förstår du själv vad du skriver?

Allt annat togs ju upp på hotellet när du skedde, så som störande grannar, kort som inte funkade osv. Det enda som inte kom upp som i så fall inte går att korrigera i efterhand var att jag trodde att man skulle få ett bättre bemötande som HHD.

Dessutom tar jag hellre en frinatt än en rörmokare i sviten under vistelsen.
 
HUR kan de inte rätta till det i efterhand? Med ventilation som är sönder, en toalett som står och rinner, internetuppkoppling som är dålig; Går det bara att rätta till om man klagar på plats? Förstår du själv vad du skriver?

Allt annat togs ju upp på hotellet när du skedde, så som störande grannar, kort som inte funkade osv. Det enda som inte kom upp som i så fall inte går att korrigera i efterhand var att jag trodde att man skulle få ett bättre bemötande som HHD.

Dessutom tar jag hellre en frinatt än en rörmokare i sviten under vistelsen.
Ja, jag förstår vad jag skriver men uppenbarligen gör inte du det så jag uttrycker mig kanske luddigt. Jag menar att hotellet har ingen chans att ställa det tillrätta för dig. Visst, de kan laga toaletten efter du klagat, men de har ingen chans att fixa det åt dig. Du bekräftar ju också det jag skriver. Istället för att ge hotellet en chans att fixa problemet, en rörmokare på rummet som du skriver, så klagar du hellre när du kommit hem och hoppas på en frinatt. Vi är helt enkelt annorlunda. Jag hade aldrig gjort så utan direkt taget det med hotellet konstruktivt så att de kunde fixa det. Å andra sidan verkar jag inte lika drabbad som viss här på saker att klaga på. Om det är otur eller attityd vet jag inte.
 
Vad duktig du är som klagar direkt på plats! Kan du inte lära mig hur man gör det så att du slipper störa dig i fortsättningen på att jag inte gör det.

Jag fick ett brev första kvällen där de ville att jag skulle fylla i en undersökning som skulle komma på mail några dagar efter att jag kommit hem. Jag tycker att du kan kontakta hotellet och tala om för dem att det inte är så man gör. Det borde jag ju fylla i på plats så klart annars vet de ju inte om jag var nöjd med vistelsen under eller efter att jag bodde där.
Oj, ursäkta, visste inte att det var en öm tå. Jag förstår inte riktigt varför du reagerar som du gör. Du får gärna fortsätta klaga och försöka få frinätter, eller klaga för att du får den mat du beställt osv. Vi är alla olika, jag gillar som sagt när problem blir lösta oavsett om jag får en frinatt eller inte...
 
Påtalade ingenting till dem under vistelsen. Vad anser ni? Är det värt att framföra? Som HHD förväntar man ju sig faktiskt något utöver det vanliga.

Jag kan inte bry mig mindre om hur du väljer att klaga. Så varför bryr du dig?
Om du frågar efter våra åsikter borde du väl också klara av att hantera att det finns de som har en avvikande åsikt? Annars känns det ju lite onödigt att fråga vad vi anser?

Grattis till din frinatt.
 
Toppen