Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

mry

Medlem
Dom 5000 var bara reserverade, men dom har inte kommit tillbaka än. Dom 4020 drogs av misstag, så ja totalt ligger jag ute med drygt 75k.

Om det nu var på ditt amex kort de gjort det så hade jag ringt amex och reklamerat det för då kommer de hålla koll på det med åt dig och sköta all kommunikation med hotellet. Påverkar verkligen reserverade belopp krediten hos amex?
 

Karlan

Medlem
Om det nu var på ditt amex kort de gjort det så hade jag ringt amex och reklamerat det för då kommer de hålla koll på det med åt dig och sköta all kommunikation med hotellet. Påverkar verkligen reserverade belopp krediten hos amex?

Har ju pratat med hotellet som säger att dom skickat tillbaka beloppet och släppt reservationen. Nån som har en aning om hur lång tid det brukar ta innan det syns på kortet? Kanske får ringa Amex imorgon.

Angående om det påverkar krediten så hade jag nästan 50k kvar på krediten för att därefter ha ett par tusen kvar, så det antar jag.
 

palmen

Moderator
Om det nu var på ditt amex kort de gjort det så hade jag ringt amex och reklamerat det för då kommer de hålla koll på det med åt dig och sköta all kommunikation med hotellet. Påverkar verkligen reserverade belopp krediten hos amex?
Ja, alla reserverade belopp räknas mot krediten. Annars skulle du kunna ha 100k reserverade med en kredit på 50k. Om alla dessa reserverade belopp då blir köp så är man ju dubbelt över gränsen
 

Berglund

Medlem
Ett reserverat belopp är ju just ett "reserverat belopp" dvs kan inte användas till något annat så det är ju alldeles självklart att de räknas av mot kreditlimiten - vad skulle annars meningen med en reservation vara?

Att kolla att ett kort är giltigt, genom att som en del system gör prova att debitera en krona/en dollar eller liknande småbelopp och kort efter godkänt köp annulera köpet är något helt annat. En reservation på ett kort innebär just att pengarna är bokade.
 

Bolle

Medlem
Jeg hadde et opphold på et Radisson Blu hotell sist uke, der de på 3 overnattinger ikke skiftet sengetøy én eneste gang. Vi måtte gi til resepsjonen og klage hver dag, og da byttet de. Jeg kan forvente at slikt kan skje ved en feil én gang, men ikke alle tre netter. Og det medførte en del unødvendig ekstraarbeid for oss som vi gjerne ville vært foruten.
Er dette noe vi bør skrive til hotellet om og be om en kompensasjon? Jeg er Club Carlson Concierge, og har aldri vært bort i dette problemet tidligere
 

Impendill

Medlem
Jeg hadde et opphold på et Radisson Blu hotell sist uke, der de på 3 overnattinger ikke skiftet sengetøy én eneste gang. Vi måtte gi til resepsjonen og klage hver dag, og da byttet de. Jeg kan forvente at slikt kan skje ved en feil én gang, men ikke alle tre netter. Og det medførte en del unødvendig ekstraarbeid for oss som vi gjerne ville vært foruten.
Er dette noe vi bør skrive til hotellet om og be om en kompensasjon? Jeg er Club Carlson Concierge, og har aldri vært bort i dette problemet tidligere

Vad menar du med skiftet sengetoy?
Glömde de bädda eller ville du ha nya sängkläder ?
 

jumbooze

Medlem
Det är väl lite olika om de bäddar "rent" varannan eller var tredje dag har fått be om jag behöver "varje dag"
 

palmen

Moderator
Jeg hadde et opphold på et Radisson Blu hotell sist uke, der de på 3 overnattinger ikke skiftet sengetøy én eneste gang. Vi måtte gi til resepsjonen og klage hver dag, og da byttet de. Jeg kan forvente at slikt kan skje ved en feil én gang, men ikke alle tre netter. Og det medførte en del unødvendig ekstraarbeid for oss som vi gjerne ville vært foruten.
Er dette noe vi bør skrive til hotellet om og be om en kompensasjon? Jeg er Club Carlson Concierge, og har aldri vært bort i dette problemet tidligere
Inget jag skulle klaga på, byter inte sängkläder hemma 7 dagar i veckan så inget jag förväntar mig på hotell heller. Bor jag 3 dagar har jag personligen inga problem att ha samma lakan alla dagar.
 
Jeg hadde et opphold på et Radisson Blu hotell sist uke, der de på 3 overnattinger ikke skiftet sengetøy én eneste gang. Vi måtte gi til resepsjonen og klage hver dag, og da byttet de. Jeg kan forvente at slikt kan skje ved en feil én gang, men ikke alle tre netter. Og det medførte en del unødvendig ekstraarbeid for oss som vi gjerne ville vært foruten.
Er dette noe vi bør skrive til hotellet om og be om en kompensasjon? Jeg er Club Carlson Concierge, og har aldri vært bort i dette problemet tidligere
La du fram kortet / föremålet som skall visa att ni vill ha nya sängkläder? Oftast skall man ju lägga en lapp eller ett föremål på sängen. Gjorde ni detta men ni fick ändå påminna i receptionen varje dag?
 

Jönsson

Medlem
Det är väl ändå tämligen sällan som man bäddar rent i sängen varje dag? Om inte sängkläderna är smutsiga dvs. Skulle rummet sakna AC så kanske...
 
Toppen