Senaste nytt

Kompensation trasigt wi-fi ombord SQ First

jumbooze

Medlem
Det beror på. Helst vill jag koppla av när jag flyger och då behöver jag varken internet eller inflight entertainment. Om jag behöver jobba och sitter i förstaklass är 100 SGD i ersättning ett skämt.
Ja, håller med dig helt, vissa flygningar bryr jag mig inte alls och andra så har jag dumt nog räknat med att kunna vara tillgänglig några timmar.

Däremot har jag klagat på LH som tog betalt i första klass där jag tyckte de kunde bjuda på det.
 

MTheC

Medlem
Hade Trasig wi-fi ombord på Singapore First utresa. Mailade till dom men fick ingen ersättning.
Tyckte jag läste nånstans att SQ var bra på att kompensera för brister. De delade ut voucher att handla för eller nåt.
Vad har ni för erfarenhet? Hur mycket verkar det vara värt?

Jag hade liknande upplevelse med dem (betald biljett), inget wifi på lång flygning (Singapore-Paris) men trots klagomål så erbjöds jag ingen ersättning. Deras customer service sa i princip rakt ut att de bara kompenserar de som har någon högre status med Krisflyer. Hade faktiskt flera problem på olika legs av denna resa med Singapore airlines och de vägrade kompensera något alls och bemötandet från kundtjänst har varit under all kritik.
 

Matore

Medlem
Jag hade liknande upplevelse med dem (betald biljett), inget wifi på lång flygning (Singapore-Paris) men trots klagomål så erbjöds jag ingen ersättning. Deras customer service sa i princip rakt ut att de bara kompenserar de som har någon högre status med Krisflyer. Hade faktiskt flera problem på olika legs av denna resa med Singapore airlines och de vägrade kompensera något alls och bemötandet från kundtjänst har varit under all kritik.
Ja även om jag nu fick kompensation så håller jag med - deras kundservice suger. Komplicerade långsamma och dålig känsla för just kundservice
 

MTheC

Medlem
Ja även om jag nu fick kompensation så håller jag med - deras kundservice suger. Komplicerade långsamma och dålig känsla för just kundservice
Tror delvis det är i linje med vad som förväntas lokalt. Har ofta upplevt att sådant som avviker från normal process är svår för servicepersonal i Singapore att hantera
 
Toppen