Senaste nytt

Kompensation när hyrbilen inte är klar vid bokad tid?

seat56f

Medlem
Facit på ovan blev f.ö. att de strök försäkringen, vilket motsvarade lite drygt ett dygns hyra. Rimligt, åt bägge håll, kan jag tycka.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Flying P

Medlem
Kollega på Arlanda fick vänta 1 timme hos Avis på en tvådygnshyra. Kompensationen blev en full tank, dvs kunde lämna tillbaka bilen otankad. Motsvarade ca 900 SEK i kompensation.
 

chazzie

Medlem
Det går oftast att deal:a med personalen vid problem, det verkar ha ganska fria tyglar i just hyrbilsbranchen. I Las Vegas fick vi inte den bil vi hade bokat (trots "reserve this specific model" på Hertz) och även om vi fick en likvärdig så sa jag att vi hade bokat en annan och just den modellen hade de lovat så vi ville ha fri extra förare och satellitradio. Kvinnan i disken kastade även in en GPS så det kändes OK, bytet blev från en Camaro till en Challenger, så muskelbilskänslan fanns kvar.

Summa summarum, vid problem, be om/föreslå kompensation!
 

Bryant

Medlem
Jag har två mejl jag behöver skicka.

Uthämtning av bil i Chicago: Det tog 2h innan jag lämnade kontoret med allt jag beställt! Det tog lång tid att få tag på den bilbarnstol jag förbeställt- När den kom visste ingen hur man skulle montera den (ej i bil).

Sixt i Miami: 45 minuter att få min bil. Först ville de självklart sälja på mig en annan bil, vilket var en downgrade. Sen när jag sa att jag ville ha ursprungsbilen så var inte den klar.... Sen blev det en upgrade. Blev också tillsagd att mmitt Platinakort inte gällde eftersom jag hade för få bokningar med det kreditkort jag använde?? Talade om att jag aldrig hört talas om att statuskortet skulle vara kopplat till ett kreditkort. men så var det visst, men jag är säker på att han inte hade någon aning om vad han pratade om.

Återkommer
 

brunte

Medlem
Eller var det en väldigt speciell bilmodell? Annars måste de kunna erbjuda opups om de inte har rätt bil inne...
Enligt vilka regler? På större Hertz-kontor har jag ofta fått vänta och bara blivit "erbjuden" en högre klass som jag då skulle få betala extra för...
 
Toppen