Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Pyggme

Medlem
Åkte på bonusresa (70-årskampanjen) till Washington häromveckan och lyckades få uppgradera vid incheckningsdisken till Plus för 1799 DKK var. Dock fungerade inte Wifi på hela resan. Hade också en del andra smågrejer som inte funkade, ena eluttaget t ex. På vägen hem var det ersättningskärra med bara ett par rader (3 tror jag) plussäten så fullt och ingen uppgradering möjligt, och då var det också några småsaker med skärm och USB-uttag som ej fungerade. Skrev till SAS och fick redan dagen efter svar och kompensation insatt, 4000 poäng var (EBS). Uppskattades.
 
Hur bevisar man att tjänsten inte fungeraed?
Även om den fungerar dåligt har den fungerat på nästan alla mina longhaul. På 2 flighter har den dock varit helt satt ur spel.
Om det fungerar för person A men inte för person B, kan person B då får kompensation? Kan ju varit person B som hade fel på telefon/dator/tablet.

När jag flög till Chicago för ett par veckor sedan så meddelade cabin crew efter någon timmes flygning att WIFI inte fungerade. Jag fick 3.000 poäng i kompensation för detta.

På returen fungerade inte WIFI igen, för mig i alla fall, men då meddelade inte cabin crew något. Denna resa har jag inte orkat skicka in ett klagomål för.
 

Martin Gren

Medlem
Finns ingen som helst logik i det här (kanske inte ska räkna med det heller eftersom det är SAS vi pratar om). Var på samma resa som @GOTATH. Iofs EBD i Plus. Fick 2000p för icke fungerande WIFI för T/R.
 

Falk

Medlem
Flög Stockholm – Chicago i business för tre veckor sedan. Redan innan boarding meddelade de att WIFI skulle ligga nere.

Fick 8000p för detta, vilket var långt mer än vad jag trodde. Är ju inte ens EBG längre.
 
5000 poäng i kompensation för att wifi inte fungerade t/r Stockholm - Chicago. Ebd i Go. Då hela resan kostade 18000 poäng så anser jag att kompensationen i förhållande till biljettpris var helt okej
Flög Stockholm – Chicago i business för tre veckor sedan. Redan innan boarding meddelade de att WIFI skulle ligga nere.

Fick 8000p för detta, vilket var långt mer än vad jag trodde. Är ju inte ens EBG längre.
Det var på fan. Jag åkte business från Los Angeles till Arlanda och är diamant - fick 2000 poäng för ej fungerande wifi. Fungerade inte för ngn i planet och det gällde hela resan...
 

Myllys35

Medlem
Jag har skickat in ett klagomål för icke fungerande WI-FI som EBG i go. Mejlet skickades runt till olika avdelningar och slutade med "tack för dina synpunkter". Jag bad inte uttryckligen om kompensation. Borde jag göra det?
 

Kimmen00

Medlem
Jag har skickat in ett klagomål för icke fungerande WI-FI som EBG i go. Mejlet skickades runt till olika avdelningar och slutade med "tack för dina synpunkter". Jag bad inte uttryckligen om kompensation. Borde jag göra det?

Jag skriver alltid ett kompensationskrav då de ej levererat en tjänst de utlovat och som jag betalt för.
 
Toppen