Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 17 Augusti 2016.

  1. Maja

    Maja Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Flög t&r Köpenhamn - San Francisco i juni och juli i business och WiFi fungerade under all kritik. Fick ingen uppkoppling och sa till personalen som ryckte på axlarna och sa bara att det skulle fungera. Några kom in, men långt ifrån alla. Svaret blev att det nog var överbelastat.

    Gav upp alla försök till att surfa över huvudtaget.

    Mailade och klagade när vi kom hem och fick idag svar att de erbjöd oss 1000 EuroBonus som kompensation.

    Det kändes lite snålt med 500 EuroBonus per flight, eller?

    Eller ska jag bara tacka och ta emot att jag fick något alls? (fick mailet tidigare idag och ännu ser jag inga poäng på våra respektive konton, 3 pax).
     
    Gus gillar detta.
  2. Andreas Q

    Andreas Q Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vad tycker du själv är en rimlig kompensation?
     
  3. Abbs

    Abbs Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick 8000 poäng för att min IFE bytte till kinesiska varannan minut, flög även jag i business. Borde vara liknande som icke fungerande WiFi.
     
    travellers4fun och Gus gillar detta.
  4. Börnen

    Börnen Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått 3000p för icke fungerande wi-fi LAX-ARN i Go (som Diamond)
     
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Icke fungerande wifi och IFE är inte att likställa enligt mig.

    Jag fick lite sas vouchers när WIFI var helt ur funktion på samma plan med 10 dagars mellanrum. Det var ingen som kunde använda det över huvud taget, helt utslaget på den maskinen. WIFI är sällan jättestabilt, kan ta ett bra tag att komma in på det men sen brukar det fungera hjälpligt i alla fall.
    Vad som är rimligt i kompensation låter jag vara osagt men om det är helt ur funktion så kan jag tycka att ca 5000 poäng för tur och retur om det är trasigt på båda vägarna är lämpligt. Nu verkar ju dock wifi ha fungerat för vissa så det var inte ur funktion, kanske överbelastat som de sa.
     
  6. Abbs

    Abbs Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kanske bara jag som värdesätter IFE och WiFi lika mycket.
     
    Gus gillar detta.
  7. Kimmen00

    Kimmen00 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fått 3000-5000 EuroBonus för icke fungerande wifi
     
  8. Maja

    Maja Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för input! Återkopplar till SAS och påpekar att det känns lite lågt med 1000 EuroBonus.
     
  9. RickardG

    RickardG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag klarar mig alldeles utmärkt utan IFE, men ser Wifi som ett stort plus när jag flyger. Synd att SAS marknadsför det som en del av förbättringen i uppdaterade long haul kabinen när det i praktiken är oanvändbart. Mina erfarenheter varierar från "totalt omöjligt att koppla upp" till "uppkoppling möjlig men hastighet i paritet med brevduva eller röksignaler"
    3000-5000 poäng per flight tycker jag är rimligt.
     
    Last edited: 17 Augusti 2016
  10. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag värdesätter WIFI högre än IFE, men en trasig IFE är värre än inget wifi. Om wifi är ur funtkion så funkar ju åtminstone IFE att titta på. Är IFE ur funktion så får man surfa i sirap via wifi istället vilket man inte blir lycklig av.
    Alla ombord har IFE, det är dock få som har wifi utan att betala för det. När jag är ombord utgår jag ifrån att jag har IFE, wifi är bara något som är ett plus (gäller oavsett vilket oblag jag är på).
     
    ResenärenLars och Axel55 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×