Senaste nytt

Kommer ni sakna gamla SAS Business inredningen?

Goldfinger

Medlem
Jaha.. då har man provat den nya kabinen... Bortsett från lite konstiga elbuggar så var det ett lyft!
Diverse spök med elen i stolen ( massage som startatde/stannade när den ville ) lite buggig IFE som vägrade visa de sista 20 minuterna på 2 filmer, någon automatfunktion i kabinbelysningen som tickade igång mitt i sömnfasen och tände hela kabinen 2 ggr under "natten" skapade lite frustration / skrattanfall, men det tog inte bort helhetskänslan av denna flygning som faktiskt var så positiv att jag kommer att lägga mer långdistans med SAS framöver.

SAS långdistans går från Skytrax 3 till 4 i mina ögon.
Jättebra stol, bekvämare i loungeläge än många andra... helt OK i sleepmode... gillar att det funkar bra för oss långa ( +190cm ),
samt att stolen sjunker ganska lågt ner och skapar privat känsla.
Måltidskonceptet har fått sig en putsning och även om det saknas mycket innan man är uppe i klass med Singapore, EVA mfl, så är det ett enormt steg framåt. "Tjejjerna" i kabinen var verkligen upplivade av att jobba på en så ny kärra och personalens humör var på topp...
 

pep

Medlem
.........SAS långdistans går från Skytrax 3 till 4 i mina ögon.......
Jeg håber du har ret. Fordi SAS har hårdt brug for det. På det seneste er SAS blevet enormt dårligt anmeldt i SKYTRAX reviews, typisk 1-2 ud af 10 mulige (10 er bedst) mens for eksempel Norwegian drøner derudaf og ligger typisk nu på 8-10 ud af 10....SAS er trods alt mest et regionalt selskab, og skal forbedre sit product og sin service. SAS Plus opleves ofte og anmeldes ofte som business class, hvilket yderligere skuffer anmelderne, da de knapt nok får en konkurrencedygtig economy class oplevelse sml med mange andre non-LCCs...
 
A

Aurora

Guest
Jeg håber du har ret. Fordi SAS har hårdt brug for det. På det seneste er SAS blevet enormt dårligt anmeldt i SKYTRAX reviews, typisk 1-2 ud af 10 mulige (10 er bedst) mens for eksempel Norwegian drøner derudaf og ligger typisk nu på 8-10 ud af 10....SAS er trods alt mest et regionalt selskab, og skal forbedre sit product og sin service. SAS Plus opleves ofte og anmeldes ofte som business class, hvilket yderligere skuffer anmelderne, da de knapt nok får en konkurrencedygtig economy class oplevelse sml med mange andre non-LCCs...

Hvis noen virkelig anmelder Norwegians premium economy på langdistanse som et businessprodukt - så er det vedkommende og/eller nettsiden som har det største problemet her i verden. På høyde med rosabloggere som jeg har sett beskrive det som first class :D
 
S

SPG1

Guest
Kommer inte bli saknad alls. De gamla stolarna var ju helt värdelösa när man ville sova (om man nu inte gillade att vakna upp i fosterställning)
 
Toppen