Senaste nytt

Kommer Lufthansa någonsin att öppna upp sina First Class Lounger till andra *A bolag?

Senator

Moderator
I Addis Ababa fick Business passagerarna tillgång till den nya finare loungen, medans Star Gold fick nöja sig med den gamla. Samma gäller för incheckning där *G inte fick använda Business disken, utan nöja sig med den dedikerade Sheba Miles disken.

Du, den där Business Loungen var inte så där fin kan jag meddela :cool: Hela ET och ADD var inte så mycket att hänga i julgranen om du frågar mig :rolleyes:
 

Hall

Medlem
Du missar övriga Awardbiljetter i LH F med poäng från övriga *A bolag som ex EB.. som ger dig exakt lika mycket access som dina övriga alternativ du radar upp!

Denna mening syftade på access via t.ex. EB:

Övrig access är idag ganska begränsad och är t.o.m. spärrad numera för vissa *A-bonusprogram som har försäljning av miles som en av sina huvudinkomster.

Access via t.ex. EB är 14 dagar innan på LH F award och det finns inte mycket kvar då på populära rutter. På M&M har du tillgång till LH och LX F award upp till ett år i förväg. De F awards som släpps till övriga *A med 14 dagar kvar är om man hårddrar det de LH och LX F awards som ingen på M&M har velat ha det senaste året. Därmed menar jag att övrig access via *A är begränsad, speciellt eftersom man har minskat antalet F-platser de senaste åren.
 

jurgenb

Medlem
Må så vara men har man möjlighet till kort framförhållning så fungerar det ju utmärkt. Jag bokade ex LH F MUC-SFO så sent som i somras och det var en resa inplanerad långt i förväg men där jag iskallt räknade med att hitta en lämplig award biljett med kort varsel - och mycket riktigt det löste sig! Safe'ade med en bokning via LHR-SFO i UA F men ca 1v innan avgång hittade jag exakt den rutt jag ville via awardtravelr.com och uppdaterade min bokning till en LH F. Nya F ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant läsning. Tyvärr är en slutsats jag drar av detta att allianserna börjar bli så stora och några bolag så måna om sin kvalitet och exklusivitet att de snart börjar falla isär (även om jag givetvis hoppas på att jag har fel).

Oneworld är betydligt mindre än Star vilket märks i att det inte är lika många undantag (men visst finns undantagen även där).
 

Alx

Medlem
Med tanke på vad man betalar i skatter för att passera FRA/MUC så kan man ju dessutom mer el mindre påstå att man faktiskt betalar för servicen!

Hur tänker du nu? Skatter är skatter till flygplatsen/staten och inte till flygbolaget i fråga. Så på vilket sätt betalar man för servicen?
 
Toppen