Kommer jag hem till jul i snökaoset? British Airways Business/First till New York

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Concorde, 10 Juni 2011.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Alla har vi säkert blivit drabbade av vad flygbranschen kallar 'Irr-Ops". Irregular Operations. På ren svenska att det går åt skogen. December förra året (2010) fann jag mig i detta scenario men nu gick det sannerligen åt pipan. Allt som kunde gå snett gick snett. Murphy's law. Tack vare god framförhållning, resvana och status på…

Se hela inlägget

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken resa. Det där är sånt man helst vill slippa råka ut för. Jag hoppas verkligen att jag slipper liknande upplevelse när jag och frugan ska till NYC i jul.

3. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tack för rapporten, underhållande läsning å glad att man slipper själv.

4. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra reportage. Hade en precis likadan upplevelse men från Miami. Blev upgraderad av British Airways till First på vägen hem och lyckades slingra mig ur London via British Airways också. British Airways är grymma när det gäller att behandla premiumkunder bra + att det lättar om du har ett guldkort!

5. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    <blockquote><strong>EricT;7203 wrote:</strong> British Airways är grymma när det gäller att behandla premiumkunder bra + att det lättar om du har ett guldkort!</blockquote>
    <br />
    British Airways var mindre bra på att behandla icke premiekunder. Själv var jag fast i London 3,5 dygn och en vän som var i Miami envisades de med att flyga till London trots att de inte hade några kärror som gick därifrån.<br />
    <br />
    Allt slutade trots allt bra och vi kom båda hem innan jul.

6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer Bringman. Det är inte medvetet, snarare får deras bästa kunder prio vilket gör att väntan blir längre för ikke premium. Inget konstigt egentligen.

7. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    <blockquote><strong>Concorde;10932 wrote:</strong> Det stämmer Bringman. Det är inte medvetet, snarare får deras bästa kunder prio vilket gör att väntan blir längre för ikke premium. Inget konstigt egentligen.</blockquote>
    Självklart blir det så, det finns två sidor av varje mynt.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Excellent report Sir! Vilket äventyr, en riktig berg-och-dalbana mellan tur och otur, lycka och frustration. Är grymt imponerad över hur du lyckades hålla humöret uppe trots alla motgångar. Jag hade garanterat kastat mobilen i floden ;)<br />
    <br />
    Angående trasiga F sätet, är det någon idé att reklamera den händelsen till British Airways, eller ska man bara vara tacksam över en gratis uppgradering till F.

9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jösses vilken resa! Det mest förbluffande i det hela är som vanligt okunskapen hos flygbolagens agenter som kan ge vilt skilda besked om varandra...

10. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    <blockquote><strong>Jonas Casablancas;23688 wrote:</strong> Excellent report Sir! Vilket äventyr, en riktig berg-och-dalbana mellan tur och otur, lycka och frustration. Är grymt imponerad över hur du lyckades hålla humöret uppe trots alla motgångar. Jag hade garanterat kastat mobilen i floden ;)<br />
    <br />
    Angående trasiga F sätet, är det någon idé att reklamera den händelsen till British Airways, eller ska man bara vara tacksam över en gratis uppgradering till F.</blockquote>
    <br />
    Det hade fallit på mannen som ursprungligen betalade sätet. Jag gav ju upp ett fungerande säte, dvs. mitt eget val.<br />
    Vad gör man inte för en brother from another mother som är bakis och skall direkt till kontoret följande dag? ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!