Senaste nytt

Kommer du flyga mer med BRA när Malmö Aviation och Sverigeflyg gått ihop?

Jag har i alla fall förstått att denna punkt ska upp för ny diskussion någon gång framöver.

Det finns helt klart fördelar med pre-seating, inte minst skulle man kunna reservera de första 3-4 raderna för guldmedlemmar, som en extra förmån. Men vad jag förstår är den sena incheckningen (deadline 10 min före avgång) ett starkt argument för att behålla nuvarande upplägg, eftersom bolagen spelar mycket på tidsvinster i resandet.

Vi får se vad de kommer fram till.
Ett lätt sätt att lösa det på vore ju pre-boarding för de som har reserverat plats. Bommar man pre-boardingen så har man bommat platsen. Problemet löst både för de som vill ha sittplats och de som vill boarda sent.
 
  • Gilla
Reactions: olo

nota bene

Medlem
Bromma ligger inte särskilt bra till för mig personligen (25 min i taxi till ARN/BMA, kortare tid med Expressen vs flygbussen eller kommunalt alternativ). Länge sedan jag flög därifrån, men var mycket nära att boka en resa till Göteborg då priset var mycket bättre - slutade dock med att jag tog bilen p.g.a. mycket bagage i jobbet.

Definitivt ett framsteg att få någon form av vettigt bonusprogram, men det krävs fler utrikesdestinationer eller alliansanslutning för att det ska vara intressant för mig annat än i undantagsfall. Servicen ombord är mycket bra, och Bromma är en mycket smidig flygplats när man väl tagit sig dit.
För resor till Malmö åker jag dock alltid till CPH, så där går detta alternativ bort automatiskt. De flesta inrikesdestinationer jag flyger på är i Norrland och då är Nextjet/SAS det naturliga valet [åker nästan aldrig på UME].
 

olo

Medlem
Definitivt ett framsteg att få någon form av vettigt bonusprogram, men det krävs fler utrikesdestinationer eller alliansanslutning för att det ska vara intressant för mig annat än i undantagsfall.

Jag tycker att det är en nyckel för mig. De skulle verkligen vinna på anslutning till någon allians ur min synvinkel. Frågan är dock gemene man bryr sig?

Idag skulle jag inte nå upp till Guld hos Malmö, och därför blir poängen helt värdelösa. Det lite som med poäng i Skandinaviska hotellkedjor. Jag är föga sugen på att bo på hotell i Borås för dessa, men går det att använda utomlands blir det en helt annan sak.
 

Flying P

Medlem
Jag är väldigt nöjd med Malmö Aviation. Effektiviteten är oslagbar.
Sturup slår Kastrup alla dagar i veckan. Bromma slår Arlanda alla dagar i veckan.
Måtte BRA behålla fri seating och Malmö Aviations servicekoncept.
 
Toppen