Kommer det att bli mer trångt i Business mellan Arlanda och Newark?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Kevinator, 29 Juni 2016.

1. Kevinator

Kevinator Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan ju bli diplomatisk skytteltrafik mellan Sthlm och NYC :) Eller vad säger ni som flyger den rutten mycket?

2. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det lär inte bli mer trångt i C direkt med tanke på de reseregler som gäller.

3. El Oso

El Oso Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer nog inte bli mycket mer trafik, det kommer mestadels handla om en liten del representanter som åker till NY (pendlar). Tror dessutom att dessa ministrar/ högra tjänstemän kommer att åka med regerings egna flygplan. När det kommer till eventuella omröstningar.

4. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du koll på UDs reseregler? Borde diplomater inte få resa i C?
    Sen så tror jag inte att resorna kommer öka markant, som medlem i säkerhetsrådet så finns krav på att landet ska kunna representeras när som helst på kort varsel. Så det mesta tas nog hand av personal på plats.​

Förövrigt, grattis Sverige. Kampanjandet har varit ganska hårt (har jag hört). Men med tanke på att vi blev inröstade i första omgången så var det nog väl investerat.

5. Moco

Moco Medlem

Man reser inte i C. Undantag är ambassadör som vid första resa, och där man ofta möter protokollet på flygplatsen, har rätt till resa i business. Annars reser man i ekonomi.

Palmwell gillar detta.
  6. Kevinator

Kevinator Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Resepolicy är en sak, men diplomater gör kanske som vi andra vanliga dödliga och kan frestas att uppgradera till C med EuroBonus-poäng?

Är det någon som har koll om UD får endast flyga Economy eller räknas SAS Plus som "Economy"?

7. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om möjligt blir det mindre trängsel i immigrations då dom åker på A2-visum och har egen kö.

agehall, Peter Hagander, Igorius och 1 annan gillar detta.
  8. Moco

Moco Medlem

Men det är ju en helt annan femma. Vad får dig att tro att det inte finns UD-anställda på detta forum? ;)
    SAS-plus kan i vissa fall fungera, ja.
    Detta kommer oavsett ha marginell/obetydlig inverkan på platstillgången.

9. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag jobbar deltid på annan statlig myndighet(ej regeringskansliet). Hos oss är numera plus (PE) ok på long haul.

Igorius och Agö gillar detta.
  10. UD-anställda åker ekonomi, iaf dom som jag känner. Ministrar vet jag ej.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!