Senaste nytt

Kommentera gärna kreditkortsupplägg

Bryant

Medlem
Om du skaffar Amex EB så tycker jag att du ska sluta flyga norwegian och övergå till SAS alt *A på dina flygningar för att maximera ditt eb konto Jag är väldigt nöjd med mitt upplägg Amex/Dinera/MC EB. Lägg alla ägg i samma korg :).
 

Svensson

Ny medlem
Tack för alla svar!

@Johan_G - jag ringde norwegian och fick bekräftat att man får 5-20% cash points även om man inte betalar biljetten med deras kort. Tack för tipset!

Det är svårmotiverat att sluta flyga norwegian då priset för SAS generellt sett är 2-3 ggr dyrare de sträckor/tider jag flyger. Dessutom är internet under resan ett stort plus. Jag hade gärna annars lagt alla ägg i samma korg då det känns logiskt på många sätt.
 

Valley

Medlem
Amex Corp Gold - Konverterar nog om det till ett SAS Corp till nästa år
Visa Corp
Och så är det med säkerhet ett Eurocard Plat. på väg in.

Då kommer jag nog klara mig framöver
 
Som någon nämnde i förbifarten har ICA-banken ett Mastercard som kostar 20 kr/månad och då kan du ta ut pengar utan påslag hur många gånger som helst både i Sverige och i utlandet (i vissa länder, t ex Thailand tar dock den lokala banken ut en avgift, men den avgiften slipper du aldrig undan). Så om du ska göra riktigt många uttag kanske det blir billigare än GE-kortet. Någon kickback har jag dock inte fått, men det kanske beror på att jag endast använder kortet till kontantuttag.

I övrigt tycker jag att man alltid kan ha ett Bank Norwegian Mastercard eftersom det är helt kostnadsfritt, förutsatt att man betalar sina fakturor i tid. Det är ju inte alla ställen som accepterar SAS AMEX eller SAS Diners och då är det ett bra komplement som dessutom ger kickback i form av Norwegian Cashpoints som kan användas till att delbetala resor, baggageavgifter, etc med (man behöver således inte komma upp i flera tusen Cashpoints för att kunna lösa in dem, som är kutym hos många andra frequent-flyer program).
 
Du får jo kun noget ud af det Norwegian kort hvis du flyver Norwegian, derudover virker SAS MasterCard mere oplagt hvis man iforvejen har både Amex og Diners via SAS.
 
Toppen