Senaste nytt

Kommande förändring av Hilton HHonors 2013

Jonas C

Medlem
Hmm räknar man med 20% rabatten så blir det nästan hälften av kostnaden för betalda nätter om vi köper poäng. Vi har Hilton Gold, så får vi våra förmåner även på award stay? (Tillkommer det någon city-tax på gratisnätter?)
 

Homer

Medlem
Att enbart använda poäng har blivit sämre, men det går fortfarande att hitta bra deals med points and money,
fint för oss som inte har mycket poäng ;)


Hilton.jpg
 

TjudöBoy

Medlem
Nog tolkar jag väl Hilton HH´s regler rätt om jag antar att Reward poäng+pängar genererar stays till högre nivå? :confused:

"11.The number of Reward Stays and the number of nights during a Reward Stay will count towards the number of stays and/or nights required for Elite tier qualification"
 

TjudöBoy

Medlem
Hittade följande oxå då jag letade runt lite i HH`s regler;

For purposes of counting stays and nights for Elite tier qualification (as explained below), Reward Stays will count towards the number of overall stays and nights.

Kan inte förstå annat än att detta betyder att man får räkna REWARDS/REWARDS+MONEY nätter som att dom räknas till totala antalet nätter till högre Tier nivå...
Ringde supporten och frågade och där sa dom att så var fallet, tror dock att jag hamnade i någe gammalt öststats land så man vet ju aldrig om d stämmer! ;)
 

JensE

Medlem
Nog tolkar jag väl Hilton HH´s regler rätt om jag antar att Reward poäng+pängar genererar stays till högre nivå? :confused:

"11.The number of Reward Stays and the number of nights during a Reward Stay will count towards the number of stays and/or nights required for Elite tier qualification"

Kan bekräfta att man får stays mot elite status för rewardnätter. Fick det för förra helgen ser jag.
 
Toppen