Senaste nytt

Kommande BusinessClass.se events

Hur mycket får ett BusinessClass event kosta?

  • < 300kr

    Votes: 1 5,6%
  • 300-1000kr

    Votes: 12 66,7%
  • 1000-5000kr

    Votes: 3 16,7%
  • 5000kr-15000kr

    Votes: 1 5,6%
  • > 15.000kr

    Votes: 1 5,6%

  • Total voters
    18

Jacob

Medlem
När det gäller event ska det väl nämnas att det är ordentligt med jobb att anordna något i stil med vad vi precis hade på Arlanda/Grand.

Däremot, som någon nämnde, kan det förstås finnas utrymme för events i olika omfattning och prisklasser. Att göra ett besök på någon av de nya hotellen i Stockholm med en rundvandring för att sedan avsluta med lite drinkar i hotellbaren är förmodligen ganska lätt att ordna och kanske kan vara minst lika trevligt och givande.
 

Dr. Miles

Expert
När det gäller event ska det väl nämnas att det är ordentligt med jobb att anordna något i stil med vad vi precis hade på Arlanda/Grand.

Däremot, som någon nämnde, kan det förstås finnas utrymme för events i olika omfattning och prisklasser. Att göra ett besök på någon av de nya hotellen i Stockholm med en rundvandring för att sedan avsluta med lite drinkar i hotellbaren är förmodligen ganska lätt att ordna och kanske kan vara minst lika trevligt och givande.

Stor event som besök på t ex flygbolags hanger bör presenteras i mycket god tid(typ 4-6 månader?).

Medans andra typ som middagar eller hotellbesök bör vi kunna arrangera relativt snabbt.
Men och andra sidan om vi vill flera personer att kunna delta bör vi spika fast datum i god tid också.
 

agehall

Medlem
Om vi bara bestämmer oss för ett datum att sikta på så kan man säkert ordna till det. För att minimera risken att saker krockar med jobbresor, så är måndag troligen näst bäst, efter lördag.

Och ett julbord behöver absolut inte krocka med familjen, ta med dem! Jag tror iaf att min fru skulle kunna tänka sig att hänga på, så länge det inte är hårt begränsade platser.
 
Trist att denna omröstning är redan stängt så kunde inte rösta så får ge mina kommentar med ett svar. Jag har full förståelse att det finns en lång checklista för att organisera ett event. Någong gång i tiden jobbat i ett företag för att organisera möten och event så stor tack för alla som var inblandade för SAS Event i ARN & Middag på Grand.

1. Om Event är i STO, tycker jag att ca 500 - 1500 kr är OK. Julbord skulle funka bra som en trevlig avslut för det här året och innan jag ska till New York i början av december.
- Ett alternativ skulle kunna vara middag i Elite Hotel Marina Tower, Stockholm och övernattning. Jag kan kolla min kontaktperson Anna-Karin Larsson som är Elite Hotel kedjans försäljningschef om hon kan fixa något special pris om det finns intresse. Med tanken att de som vill övernatta kan göra det. De har ju Julbord men den är 3 - 17 december... Vad säger redaktionen?

2. Om Event är i FRA, besök hos Lufthansa tycker jag att 5000 - 10000 kr är OK. Detta skulle vara ett alternativ till Q2/2012.
 
Last edited:
Toppen