Senaste nytt

Komma in i SAS lounge på Arlanda terminal 5 när man ansluter till inrikes?

Det går säkert Mattias, men det är mer komplicerat än det smakar när man reser inrikes ju. Inte så att man har långa väntetider ofta på GOT som GBGare.

Höjdpunkten är Espresso House... Man tycker ju att den utslagna väggen borde ge ett lyft för hela flygplatsen: Fler Gates att dela på m.m och ökad omsättning för butikerna.

Glasrutan är ju riktigt irriterande!
 

mry

Medlem
Loungen i T4 kommer ju ha stängt i sommar, då får man kanske gå till T5 för att komma in i loungen på inrikes only resor med?
 

Homer

Medlem
Någon som testat detta i Oslo? Alltså, utrikes vidare med inrikes och vänta i loungen.
Det finns ju en säkerhetshontroll före tull och passkontroll, denna var för övrigt både öppen och obemannad
under strejken, bara att gå igenom.
 

mry

Medlem
jag sitter i t5 sl fast jag bara har ett boardingpass till lla senare ikväll. frågade och det var inga problem nu varken i fast track eller loungen..
 

vicce

Medlem
Reser ARN-GOT i morgon eftermiddag.
Vad jag förstår på er så kan jag använda fast track på T5, knalla upp till Scandinavian Loungen sitta där och sedan knalla ut igen och tillbaka till T4, gå igenom securityn och sedan boarda flyget till GOT?
 

Lukas2

Medlem
Litet tips, om det nu finns kvar vill säga. Men befinner man sig på T5 och ska åka från annan terminal och inte vill använd sina små apostlahästar, så längst ute på piren vid gate 10. Om man går ner för trappan, så kan man ringa på en "internbuss" som kör en till den terminalen som man vill till. Var dock några år sen jag använde den funktionen...
 
Finns kvar, mellan gate 9 och 10 i A-piren finns spiraltrappan och nedanför finns bussknappen. Vet inte hur lång tid det tar för den att dyka upp dock.
 

NotRyan

Medlem
Går inte bussen från 10C bara till gate 63 i T2?

Sen vad gäller gate-tillgång i T5 har jag använt Scandinavian-loungen förut när jag ankommit från Schengen-land och skall vidare inrikes, men sedan en gång så blev det stopp och personalen sa att man ändrat reglerna så att det inte var tillåtet längre, utan blev hänvisad till T4-loungen. Det var 2 år sedan, så dom kan ju ha ändrat igen till ett mer tillgångsstyrt förhållningssätt.

Mvh
/NotRyan
 
Toppen