Senaste nytt

Komma in i SAS lounge på Arlanda terminal 5 när man ansluter till inrikes?

olo

Medlem
Sätt igång. Vill också ha en jämförelse mellan de olika bröden, senapen, ketchupen och den rostade löken. Finns Bostongurka?
Okej! Jag skall börja dokumentera och utvärdera, sen kommer en tipstråd. Nytt mål för 2016!
Men det kräver bra underlag, för visst tusan skiljer sig senapen och bröden åt - däremot Bostongruka har jag inte sett - men kan kanske få till en intervju också.
 
Flyger ARN-GOT fredag kväll. Aldrig besökt loungen på terminal 4 men av det jag har läst så verkar det inte vara en höjdare. Förutsätter att det fortfarande går bra med access till guld loungen med en inrikes biljett? (Är EBG)
Hur lång tid får man räkna med att ta sig från T5 till T4?
 

Agö

Medlem
Flyger ARN-GOT fredag kväll. Aldrig besökt loungen på terminal 4 men av det jag har läst så verkar det inte vara en höjdare. Förutsätter att det fortfarande går bra med access till guld loungen med en inrikes biljett? (Är EBG)
Hur lång tid får man räkna med att ta sig från T5 till T4?
10-15 min borde vara det normala från lounge i T5 till gate i T4. Finns fasttrack när du kommer från T5 genom SkyCity.
 

trekker

Medlem
Flyger ARN-GOT fredag kväll. Aldrig besökt loungen på terminal 4 men av det jag har läst så verkar det inte vara en höjdare. Förutsätter att det fortfarande går bra med access till guld loungen med en inrikes biljett? (Är EBG)
Hur lång tid får man räkna med att ta sig från T5 till T4?
Understatement of the year, loungen pa T4 far en bussterminal i valfri svensk stad att se lyxig ut.

Promenaden fran T5 till T4 borde inte ta langre an 10 minuter, 5 om su snabbar pa.
 
Flyger ARN-GOT fredag kväll. Aldrig besökt loungen på terminal 4 men av det jag har läst så verkar det inte vara en höjdare. Förutsätter att det fortfarande går bra med access till guld loungen med en inrikes biljett? (Är EBG)
Hur lång tid får man räkna med att ta sig från T5 till T4?
Ja det ska funka. Om det inte är rush hour så bör 20 min vara gott om tid för att ta sig från T5 till T4. Om du får någon minut över på T4 så kan du ju alltid sticka in huvudet i loungen där också, så du åtm får se hur den ser ut :)
 

olo

Medlem
Jag brukar gå på 6 min från lounge till Fast track, men det går att göra på 4 om man småspinger. ;) T4-gaterna ligger faktiskt närmare loungen än vad F-gaterna gör.
Så det svåra är inte avståndet, utan att hitta. Första gången hade jag räknat med en kvart. Du skall ut genom bagagehallen och tullfiltret på T5, sen genom horden av taxichaufförer innan SkyCity väntar. En riskfaktor är om det landar stora plan med mycket bagage, då kan det var svårt att hålla högt tempo förbi ovan nämnda hinder.
 
Toppen