Senaste nytt

Komma in 4 st i Menzies med hjälp av extrakortet?

Delayed

Medlem
När vi då har varsitt kort med våra egna namn på kan vi då båda köpa in oss och varsin gäst i loungen?
Är det verkligen någon begränsning på hur många gäster man kan köpa in? Jag har vid minst ett tillfälle köpt in tre gäster i Menzies (F-piren, Arn, Schengen) med Diners, men jag kanske hade tur vad vet jag.
 

kaktusen

Medlem
Du kan beställa två typer av "extra kort":
Additional card: Ett kort till i ditt namn, som du kan använda för att särskilja kostnader. Ex använder den ena privat och det andra för jobbet. Kostnaderna kommer som egen del på fakturan.
Extra card: Ett kort med någon annan familjemedlems namn på, men som kommer på din faktura och som du är betalningsansvarig. För att ex. din/tt fru/sambo/barn skall kunna göra utlägg till samma Amex-konto för poäng/försäkringar/etc.

@agehall syftar på det jag förklarar ovan. Det gäller att använda rätt "extra kort" för rätt syfte.
Ok tack, då är vi överens.
 

Dr. Miles

Expert
Är det verkligen någon begränsning på hur många gäster man kan köpa in?
Jag vet inte hur det är nuförtiden men det fanns begränsning på vissa lounger hur många gäster man kunde ta med sig, även om man köpte till (som extra gäst) tillträdet.

Så här stod det förut för inträdesregler till Korean Air lounge på Seoul Incehon.
DinersClub skrev:
Seoul Incheon International Airport – Seoul, South Korea
Lounge Name: KAL Lounge (Concourse A)
Lounge Location: International Concourse A:
Airside - after customs and immigration proceed to the terminal basement and take the starline. The lounge is located on the 4th floor.
Hours Open: 6:30 am - 11:55 pm daily
Entry Conditions: Limit of 2 additional guests with a member.
Fees: Children under 2 years are admitted free. Guest fee - $25 USD.
 
Toppen