Senaste nytt

Komfort i SAS Airbus A320 jämfört med B737-800?

Adam

Medlem
Finns flera 320 från olika bolag. Spanair och andra, bla ett sydamerikanskt bolag. 320 är mycket bättre. Dock smal mittgång som är svårt för dem som arbetar ombord;)
 

Gralq

Medlem
Synd att SAS inte kan få för sig att dumpa någon av de gamla 737-600 som ständigt trafikerar UME-ARN-UME med tex en a320. Det vore en väldigt trevlig överraskning. =)
 

mha321

Medlem
Tyvärr är väl alla A320/321 baserade i Köpenhamn, så enda chansen att se dem (utom vid irrops) från Stockholm är väl just till CPH. Däremot går de ju rätt ofta på just ARN-CPH nuförtiden - känns som det blivit en större andel på sistone, men jag kan inte påstå att jag hållit koll. (Alltså att de tagit över någon 737-avgång också, och inte bara gamla MD-avgångarna)
 

NotRyan

Medlem
Tyvärr är väl alla A320/321 baserade i Köpenhamn, så enda chansen att se dem (utom vid irrops) från Stockholm är väl just till CPH. Däremot går de ju rätt ofta på just ARN-CPH nuförtiden - känns som det blivit en större andel på sistone, men jag kan inte påstå att jag hållit koll. (Alltså att de tagit över någon 737-avgång också, och inte bara gamla MD-avgångarna)

Kollade just på ARN-CPH. Det verkar som att det går även 737 numera (Stockholmsbas) på 3-siffriga flighter, ex. vis SK407 på torsdag.... Så ja det verkar ha blandats upp...

Mvh
/NotRyan
 

011430121

Medlem
Kollade just på ARN-CPH. Det verkar som att det går även 737 numera (Stockholmsbas) på 3-siffriga flighter, ex. vis SK407 på torsdag.... Så ja det verkar ha blandats upp...

Mvh
/NotRyan

Ja det stämmer och några SK med fyrasiffror mellan ARN-CPH-ARN flygs numera av CPH baserade maskiner.
 

gusten

Medlem
Håller med om att Airbusen är betydligt mer gedigen och bekväm. Och jag måste jämföra med de B717 som SAS trafikerar till Finland - åker man med Finnair får man nästan alltid åka Airbus - en klar fördel.
 

ante_77

Medlem
Håller med om att Airbusen är betydligt mer gedigen och bekväm. Och jag måste jämföra med de B717 som SAS trafikerar till Finland - åker man med Finnair får man nästan alltid åka Airbus - en klar fördel.

Oj, jag som gillar 717 (och MD80).
Långt fram i kabinen, behagligare och tystare resa går inte att hitta.
 
Toppen