Kombinera poängkampanj med amex 2-4-1

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Nodnaz, 11 Augusti 2014.

1. Nodnaz

Nodnaz Medlem

Hej,

jag fick ett mail från sas om en EuroBonus-kampanj med 50% rabatt till Italien.

Jag ringde Tallin och försökte boka denna kampanj. 20 000 i eco och 30 000 i plus. Jag såg framför mig att det skulle kosta mig 60 000 och sedan med användandet av 2-4-1 så skulle det i slutändan kosta mig 30 000 EuroBonus-poäng.

Men jag fick svaret av Tallin att det inte går att kombinera två kampanjer. Dvs antingen kan jag använda min 2-4-1 och betala 60 000 poäng eller 50%-kampanjen från sas vilket också hamnar på 60 000 i plus.

Vad är era erfarenheter från det? Någon som lyckats boka 2-4-1 även med kampanjer eller är det bara gilla läget?

Tacksam för lite input.

2. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Det är korrekt att det inte går att kombinera! Bara att gilla läget ...

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tidigare svarade man i Tallin att "2-4-1" gäller för "any Eurobonus-award".

Ring igen!

4. OliT

OliT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig hört om någon som lyckats kombinera ett tillfälligt erbjudande med 50%-rabatten från Amex. Är du säker på det?

5. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också försökt någon gång men det blev nobben, vilket verkar ganska logiskt i mitt tycke.

6. D
    Det står tydligt på Amex voucher villkoren att man INTE får kombinera med andra erbjudande (t ex poängrabatt i det här fallet).

Som agehalls de tio budorden säger, lita inte på vad kundtjänsten säger.
    De har inte alltid koll på vad som gäller.

agehall gillar detta.
  7. Nodnaz

Nodnaz Medlem

Tack för snabba svar. Jag köper mig ett par biljetter istället och spar poängen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!