Senaste nytt

Kombinera poängkampanj med amex 2-4-1

Nodnaz

Medlem
Hej,

jag fick ett mail från sas om en EB-kampanj med 50% rabatt till Italien.

Jag ringde Tallin och försökte boka denna kampanj. 20 000 i eco och 30 000 i plus. Jag såg framför mig att det skulle kosta mig 60 000 och sedan med användandet av 2-4-1 så skulle det i slutändan kosta mig 30 000 EB-poäng.

Men jag fick svaret av Tallin att det inte går att kombinera två kampanjer. Dvs antingen kan jag använda min 2-4-1 och betala 60 000 poäng eller 50%-kampanjen från sas vilket också hamnar på 60 000 i plus.

Vad är era erfarenheter från det? Någon som lyckats boka 2-4-1 även med kampanjer eller är det bara gilla läget?

Tacksam för lite input.
 

EBGGOT

Medlem
Hej,

jag fick ett mail från sas om en EB-kampanj med 50% rabatt till Italien.

Jag ringde Tallin och försökte boka denna kampanj. 20 000 i eco och 30 000 i plus. Jag såg framför mig att det skulle kosta mig 60 000 och sedan med användandet av 2-4-1 så skulle det i slutändan kosta mig 30 000 EB-poäng.

Men jag fick svaret av Tallin att det inte går att kombinera två kampanjer. Dvs antingen kan jag använda min 2-4-1 och betala 60 000 poäng eller 50%-kampanjen från sas vilket också hamnar på 60 000 i plus.

Vad är era erfarenheter från det? Någon som lyckats boka 2-4-1 även med kampanjer eller är det bara gilla läget?

Tacksam för lite input.


Det är korrekt att det inte går att kombinera! Bara att gilla läget ...
 

Dr. Miles

Expert
D
Tidigare svarade man i Tallin att "2-4-1" gäller för "any Eurobonus-award".

Ring igen!
Det står tydligt på Amex voucher villkoren att man INTE får kombinera med andra erbjudande (t ex poängrabatt i det här fallet).

Som agehalls de tio budorden säger, lita inte på vad kundtjänsten säger.
De har inte alltid koll på vad som gäller.
 
Toppen