Kolla status på flyg mer än 24h in i framtiden?

Diskussion i 'Övrigt' startad av niksal, 3 Augusti 2012.

1. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hejsan,

Jag vill vara lite proaktiv och kolla vad status på mitt flyg inkommande måndag är. Finns det någon sådan nätsida? Jag vet om flight status på SK sida, men det visar bara idag och imorgon. Närmast alltså är jag intresserad om det är annullerat eller inte. Orsaken igen till att jag blev intresserad var att flyget som jag kollar på har varit mycket tomt, och plötsligt visar flightstats 0 i alla klasser.

Det aktuella flyget jag är intresserad av är alltså KF:s flyg den 6.8 10.40 HEL-CPH.

Tackar på förhand för tips!

Niksal

Last edited: 3 Augusti 2012
  2. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Syns det direkt där om flyget är t.ex. avbokat?

3. Bara att testa och se själv så länge du har tillgång till ditt bokningsnummer.

4. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ja, checkmytrip säger bara "confirmed". flightstats.com säger 0 i alla klasser. SAS säljer till det flyget E-klass biljetter, inget annat. Jag kan välja vilket som helst säte på flyget både på flysas.com och lufthansa. Så jag tolkar det som om jag är enda passageraren som reserverat säte i ett annors överbokat plan? Mystiskt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!