Senaste nytt

Kolla ert Sol Melia (MAS Rewards)-konto!

Joakim H

Medlem
Poängen på Flying Blue finns i alla fall kvar. 2 gratis-rundor, á 4000 poäng var gång, som genererat i dryga 1300 miles
 
Funderar på att flytta mina 4000 poäng någonstans. Men om M&M raderar dom så suger det ju. Säkrare att flytta någon annanstans eller kanske bättre att låta poängen ligga kvar?
 

Homer

Medlem
Jag flyttade poängen fram och tillbaka mellan olika konton och till slut blev det så mycket att det
räckte till att boka ett av Meliá hotellen i Paris enbart på poäng, ligger annars på ca €200.
På köpet blev mitt eget konto på något sätt uppgraderat till silver :confused:
Om man låter poängen de slänger in vara kvar på eget konto raderas de med tiden.

Öppna ett konto i någon annans namn och flytta över de du har så har du vips 6.500
tillsammans med välkomstbonusen för det nya kontot.
Slänger de in 4.000 presentpoäng på varje konto igen kan du flytta tillbaka dem och vips igen har du 14.500

Poängkostnad för olika hotell.
https://www.melia.com/nMas/jsp/C_CanjearPuntosEstanciasSM.jsp
 
Last edited:
Jag flyttade poängen fram och tillbaka mellan olika konton och till slut blev det så mycket att det
räckte till att boka ett av Meliá hotellen i Paris enbart på poäng, ligger annars på ca €200.
På köpet blev mitt eget konto på något sätt uppgraderat till silver :confused:
Om man låter poängen de slänger in vara kvar på eget konto raderas de med tiden.

Öppna ett konto i någon annans namn och flytta över de du har så har du vips 6.500
tillsammans med välkomstbonusen för det nya kontot.
Slänger de in 4.000 presentpoäng på varje konto igen kan du flytta tillbaka dem och vips igen har du 14.500

Poängkostnad för olika hotell.
https://www.melia.com/nMas/jsp/C_CanjearPuntosEstanciasSM.jsp

Bokade du det i Paris för 26.000 poäng då? Måste öppnat ett antal konton Homer ;)
 
Försökte föra över poängen både till det andra kontot och tvärtom men får ett fel som säger att något gick fel och att jag ska försöka senare. Vad gör jag för fel?
 

Homer

Medlem
Bokade du det i Paris för 26.000 poäng då? Måste öppnat ett antal konton Homer ;)

Ja, ligger nära triumfbågen, gammeldags lyx faded glory

Försökte föra över poängen både till det andra kontot och tvärtom men får ett fel som säger att något gick fel och att jag ska försöka senare. Vad gör jag för fel?

Ingen aning, vad står det i felmed?
Du har testat här?
Transfer of points - Select the transfer you need: Transfer of points between MeliáRewards cards
och skrivit rätt där det står second surnamne?

Välkomstbonusen går inte att flytta förrän man får presentpoängen, man ska inte utesluta att de flixat
så att presentpoängen inte heller går att flytta.
Jag har 0 poäng annars hade jag testat.
 

agehall

Medlem
Kanske vore något nästa gång de har bonus... (För den är väl slut för den här gången?)

Gratis Avios gillar man ju. :)
 
Ja, ligger nära triumfbågen, gammeldags lyx faded glory



Ingen aning, vad står det i felmed?
Du har testat här?
Transfer of points - Select the transfer you need: Transfer of points between MeliáRewards cards
och skrivit rätt där det står second surnamne?

Välkomstbonusen går inte att flytta förrän man får presentpoängen, man ska inte utesluta att de flixat
så att presentpoängen inte heller går att flytta.
Jag har 0 poäng annars hade jag testat.

Ah, ja det är välkomnstbonusen som enbart är 2000 poäng. Jag fick ytterliggare 2000 på mitt första konto häromdagen, så det är inte omöjligt att de slänger in mer poäng på det andra kontot inom en svar framtid och då borde det gå bättre att flytta.
 

shikakui

Medlem
8000 nya gratispoäng in på kontot idag:)
Men den här gången får jag bara felmeddelande när jag försöker flytta över poängen till mina andra melia-konton.
Att föra över till andra flygbolag fungerar heller inte.
Någon som också fått poäng och lyckats föra över dem?
 
Toppen