Senaste nytt

Kniv i incheckat bagage

Valley

Medlem
Åker fortfarande ( sedan 4 år tillbaka ) runt med en brytkniv i mitt handbagage som hela tiden slinker igenom kontrollerna.
Medan jag under den tiden blivit av med 2 Victory Knox av minsta modell och 3 tandkrämstuber.

Nu ligger den i facket bland whiteboardpennor och liknande saker, så den kan kanske misstas för en spritpenna
 

FF#1

Medlem
Har ofta kock knivar med mig i bagaget, har aldrig haft nått problem. Hade 17 st med mig hem från Tokyo här om året, då började personalen i första scanningen vid bagageinlämningen fnittra mot skärmen och le mot mig när de såg det men inte några fler kommentarer.
 
Kan ju bara tillägga att jag förstår din fråga och oro ändå. Det är ju helt sjukt vad man känner sig kontrollerad som flygresenär. Och sen är det olika regler och noggrannhet i olika delar av världen verkar det som, Europa undantaget.
 

Jonas C

Medlem
Vad händer om man glömmer kniven i handbagaget? Kommer polisen direkt, eller får man en chans att förklara sig i security.
 

FF#1

Medlem
Vad händer om man glömmer kniven i handbagaget? Kommer polisen direkt, eller får man en chans att förklara sig i security.
Beror mycket på var det är och vem man är. Hade ett långt, vasst stick-stål i fickan på LLA, inga större problem, fick köpa en frankerad post påse. Gissar att det skulle blivit mer livat på andra ställen. I Korea vart de upprörda över min mini skruvmejsel som såg ut som en penna.
 
Toppen