Senaste nytt

Kniv i incheckat bagage

Ziplock

Medlem
Jag har bott i Bangkok några veckor och köpt mig en brödkniv. Här i Asien har de inte samma kultur att äta mackor, så uppenbarligen tyckte inte uthyraren att en brödkniv behövdes i det annars välutrustade köket.

Först hade jag tänkt lämna kniven, men efter att ha använt den inser jag att den är bättre än den jag har hemma. Så, kan jag packa ned min kniv i mitt incheckade bagage, eller riskerar jag då att hamna på Bangkok Hilton?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Delayed

Medlem
Jag vet egentligen inte säkert men har svårt att tro att det skulle vara några problem. Jag har i alla fall haft exempelvis knivar och andra "farliga" vassa föremål/verktyg i incheckat bagage till och från BKK och aldrig fått några som helst frågor eller kommentarer. Än mindre behövt uppsöka Bangkok Hilton.
 
Jag vet egentligen inte säkert men har svårt att tro att det skulle vara några problem. Jag har i alla fall haft exempelvis knivar och andra "farliga" vassa föremål/verktyg i incheckat bagage till och från BKK och aldrig fått några som helst frågor eller kommentarer. Än mindre behövt uppsöka Bangkok Hilton.
Jag har bara hört en kockpolare under 15 års tid haft problem att resa med knivar runtom i världen och det var på tåget mellan Valencia och Barcelona, dom hade visst nån metallbåge på stationen där...
 

fcx

Medlem
Jag kan tänka mig att det blir vissa problem på flygplatser som har säkerhetskontroll före bagageinlämningen (Istanbul exv.), men annars ser jag inte ens vad problemet skulle vara.
 
Toppen