Knasig poängintjäning med Lufthansa

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av WorthlessDJ, 3 September 2015.

1. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan Forumet

Kollar på lite biljetter till Brasilien framöver här, och jag blir helt ärligt inte riktigt klok på Lufthansa.

1. Jag tjänar mer poäng på att flyga på mitt Eurobonusprogram än på deras egna Miles and More. Det verkar ju lite snurrigt.

2. Det konstigaste är att jag tjänar 100% miles med SAS om jag flyger i Lufthansa's billigaste business (P) och 150% miles om jag flyger deras "nya" premium economy (E). Enkel väg i P kostar ca 14500 och enkelväg i E runt 9800.

Hur funkar det här egentligen?

P.S Någon som flygit business och premium från frankfurt till sau paolo? Recension?

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med, det kan bli en smula knasigt, ibland till fördel och ibland till nackdel.

Vad kör de för plan mellan Frankfurt och Sao Paolo?

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skippa premium. Fick jag välja mellan premium ToR eller Business ena hållet och economy andra så skulle jag välja det sistnämnda.

Jonas C, Mikael64 och Jakob Österberg gillar detta.
  4. Moco

Moco Medlem

Oftast 747. Har även varit med om 330 och 340-600.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jättebra.

Problemet är att man gärna vill försöka applicera logik på saker och ting men det funkar inte när flygbolag är involverade. Då ska man istället läsa det finstilta och sätta sig in i reglerna. Olika program fungerar olika även om man flyger med samma bolag, så du har gjort helt rätt som jämför! Det är dock tyvärr bara att inse att det inte finns någon logik i det hela.

6. FCT

FCT Guest

Jag säger skippa business. Eftersom båda flighterna är relativt långa nattflighter (såvida de inte ändrat tidtabellen nyligen) så sitter jag hellre hyfsat på två flighter än att pinas på en av dem, men smaken är som baken.. :)

7. Moco

Moco Medlem

Business ena och Economy andra. Helt klart. Inte någon större skillnad mellan PE och Economy, i min mening. Det är fortfarande Economy...
    Jag flyger GRU och GIG hela tiden och jag är inte mindre utvilad i PE än i E.

Knucket gillar detta.
  8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    logiken ligger väl i att marginalen på en full-pris PE kontra en billigaste Business är högre. Därmed bättre miles.

Dr. Miles gillar detta.
  9. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ta business båda vägarna och skippa den högre intjäningen...

10. FCT

FCT Guest

Varför inte F och få 300% + eventuell executive bonus? ;)

Helge Haugen och Peter Hagander gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!