Senaste nytt

Klokaste access till lounge utan hög status/premiumbiljett

erc

Medlem
Jag rekommenderar att du skaffar ett Eurocard Platinum. Det kostar 1500 kr per år och då ingår ett gratis extakort. Till varje kort ingår det ett priority pass med gratis inträde till så många lounger du vill. Det blir alltså 750 kr per person och år för ett varsitt priority pass med obegränsat antal loungebesök!

Jag fick hem ett erbjudande i brevlådan att prova Eurocard Platinum gratis ett halvår. Varför de valde ut mig vet jag inte. Ev. kanske du kan ringa de och fråga om du kan få ett liknande erbjudande?

Det där verkar riktigt bra. Tackar för tipset!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
En liten heads up. Jag tror inte det finns några lounge i Norge som är anslutna till PP.
Stämmer bra tyvärr...

7ca566a9ec04ff02e82e25cf0fd4299f.jpg
 

Jaws

Medlem
Hur är det med Priority Pass-nivåer på olika AmEx?

I USA såg jag flera lounger som tog emot AmExkunder samt Visakunder( inte lika många)
Jag har högsta nivån PP på mitt Visa Infinite och är mycket nöjd.

(Disclaimer, har aldrig åkt via Oslo)
 

agehall

Medlem
I USA såg jag flera lounger som tog emot AmExkunder samt Visakunder( inte lika många)

AmEx har problem med lounger i USA - fler och fler säger upp avtalen och därför jobbar AmEx på att bygga ut sina egna Centurion lounger. Tror man behöver ha AmEx platinum för att komma in där.
 

erc

Medlem
@erc
Om du hinner att resa till Houston från Oslo (20.000 baspoäng) i oktober och sedan skaffa SAS Amex Elite kort (20.000 baspoäng), tjänar du 40.000 baspoäng.
Då krävs det endast 5.000 baspoäng till för att kunna uppnå SAS EuroBonus Gold. :)

[Business class] Stavanger-Houston T/R, SAS, 6.520 NOK inkl. skatter | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Oslo-Stavanger-Houston T/R
(1.000 + 9.000) x 2 (T/R) = 20.000 poäng

Hade det bara funnits lite fler semesterdagar... :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Delayed

Medlem
Däremot får jag en fundering, som jag inte hitar svar på: Samlar man loungebesök var för sig eller till en gemensam pott?
Hittar inte att någon svarat på detta så jag kommer med ett sent svar.

Man samlar var för sig på "sitt eget kort" och ej till en gemensam pott (detta enligt svar på en fråga från mig till Diners kundservice i somras). Familjekortet är på alla sätt väldigt fristående med bland annat en egen faktura till familjekortinnehavaren. Reser man ofta med sin partner så bör man försöka få spenden på bådas kort någorlunda jämn så att loungebesöken räcker till båda. Sedan är ju 125 kronor ganska OK om man måste betala. En öl och en macka utanför är nog oftast dyrare.
 

JohnR

Medlem
Jag tror inte det nämnts, men et pritority pass ingår även i handelsbankens platinum. Det borde du kunna pruta till dig om du är kund där, alternativt få kortet för 500:-
 

SNIFF

Medlem
Jag tror inte det nämnts, men et pritority pass ingår även i handelsbankens platinum. Det borde du kunna pruta till dig om du är kund där, alternativt få kortet för 500:-
Fast Handelsbanken höjde priset på sitt kort till ~2400kr eller så rätt nyligen. Om jag inte minns fel.
 
Toppen