KLMs business class hus

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Jacob, 20 November 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Som de flesta som flugit KLM i World Business Class vet så får man en liten present innan landning, ett holländskt designat hus som även innehåller holländskt jenever (en likör).

Jag har dock förstått att det ska finnas flera olika modeller och att man ska kunna skapa en huslänga av husen. Någon som vet hur många modeller det finns och vilka? Finns det någon sammanställning någonstans?

2. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Om du är i Amsterdam så passa på och besök Bols House; Bols tillverkar dem åt KLM, de har en diger samling. Dssutom kul ställe för att se hur likörtillverkning går till och prova på genever och diverse likörer.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I KLMs Crown Lounge i C-piren finns en utställning med (alla?) hus. Titta till höger när man kommer in...

5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I videon (se länk) så står det att det finns 92 olika hus. Jag brukar ge bort husen
    då det alltid finns "samlare". På tal om detta så har jag funderat på om några av
    medlemarna är just "samlare" - kan vara allt från airsicknessbags till vykort ? Det
    skulle kanske kunna bli ett tema ?

1 person likes this.
  6. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Husen är väldigt roliga att ge bort som sagt och blir en bra present för affärsresenären som kommer hem till barnen (eventuellt se till att tömma hsuet först). Jag fick även liknande mindre hus som salt & peppar ströare av KLM på en träff, de gick till dottern :)

8. Jacob

Jacob Medlem

Stämmer att husen finns utställda i loungen och här kommer en bild på alla 92. Rätt coolt!

Undrar om det finns någon resenär som lyckats samla ihop alla hus.

IMG_7930.jpg

9. Homer

Homer Medlem

Flyger man 92ggr så finns väl möjligheterna att man får 92 ex av samma hus.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!