KLM vs. Airfrance - vilken hemsida är bäst?

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av jumbooze, 25 Oktober 2013.

  1. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Jag har nu bokat en klm-resa så att man får nyttja det nya guldet.

    Efter man har bokat så vill man ju alltid inspektera bokningen online.

    Efter detta så har jag kommit fram till:

    KLM:
    Visar en möjlighet till att uppgradera biljetten (länken pekar till AF och resulterar i Error med dump)
    Vid sätesval så ger mig KLM möjlighet att byta till Economy Comfort fast till fullpris (skulle betala 50% som guld)
    Visar 2 väskor som tillåtet för mig som Guld
    Visar mitt FB Gold nummer

    AirFrance:
    Visar ingen "Upgrade knapp" och när man försöker använda poäng för upgrade så kommer ett franskt meddelande om att Amadeus inte har någon plats.
    Vid sätesval så är guldrabatten avdragen.
    Visar 1 väska som tillåtet för mig som Guld
    Visar inte mitt FB Gold nummer på mig som resenär

    Summa sumarum, man behöver använda båda sidorna för att komma i mål med en bokning.

    Sidofråga, U klass är väl en "fin klass i Eco" eller minns jag fel?
     
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Tycker att KLM hemsidan satsar för mycket på grafik, vilket gör det väldigt krångligt att hitta sin bokning. AF hemsidan är något simplare, och därav behagligare att använda.
     
  3. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har märkt att på vissa flighter kan man välja säte på den ena siten men inte den andra, så jag brukar kolla båda.
     
  4. Air France/KLM

    Air France/KLM Företagsrepresentant

    Ort:
    Älvsjö
    Hej Jumbooze! Både AF och KLM har U som en vanlig ekonomiklass. Du kanske tänker på AF långlinje där Premium Economy, i separat kabin, bokas i subklasserna W, S eller A. Hälsn Karin
     
    1 person likes this.
  5. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej Karin,
    Är det lönt att felanmäla sidan (problem vid klick på Upgrade)?
    Och isf ska jag maila dig eller vem ska jag vända mig till?
     
  6. Air France/KLM

    Air France/KLM Företagsrepresentant

    Ort:
    Älvsjö
    Man får aldrig sluta orka ge sig på det som är fel! Maila mig, kort och på engelska så skickar jag vidare. karin.forss@klm.com
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×